23. etapa na Orlí cestě: Z horské chaty Ansbacher Hütte na chatu Kaiserjochhaus

Hlavním lákadlem této etapy Orlí cesty jsou vrcholky Lechtálských Alp. Za zdolání výšek, ve kterých slabší povahy budou bojovat se závratí, budete odměněni nádhernými výhledy. Na začátku na vás čeká trojice alpských vrcholů Flarschjoch,Knappenböden a Alperschonjoch. Pak se můžete rozhodnout, zda si vyberete horolezecky náročnější trasu Haas-Weg nebo se vydáte po mírnější cestě. A to není zdaleka poslední dobrodružství. Výstup na horskou chatu Kaiserjochhaus ve výšce 2.310 metrů je plný jištěných úseků a prudkých skal. Ale nebojte, postele na chatě stojí vodorovně.

Speciální tipy na 23. etapě Orlí cesty v Tyrolsku

Orlí výhledy v Tyrolsku: Hora Malatschkopf je vysoká 2.388 metrů a leží na východ od chaty Kaiserjochhaus. Výstup na ní trvá necelou půl hodinku a začíná přímo u chaty. Odměnou za námahu vám bude nádherný výhled z vrcholu do údolí Stanzer Tal.

Orlí odměny v Tyrolsku: Trasa Haas-weg přes jižní zlom Vorderseespitze rozhodně není pro straštpytle, které trpí závratí. Náročná vysokohorská túra je vhodná pro zkušené horolezce. Výstup po strmých skalních stěnách je jištěn fixními lany. Pokud by pro vás byl tento úsek příliš náročný, můžete sestoupit z vrcholku Alpschonerjoch, projít kolem jezera Vordersee a vyhoupnout se zpátky původní trasu.

otevřít interaktivní mapku

Výškový rozdíl-výstup 520 m
výškové metry dolů 580 m

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.

Ke stažení

popis trasy

Začátek etapy: Ansbacher Hütte

Z horské chaty Ansbacher Hütte se jde po dobré cestě mírně do kopce na Flarschjoch. Těsně pod vrcholem můžete odbočit na horskou chatu Memminger Hütte. Orlí cesta ale pokračuje z Flarschjochu sutí a loukami dolů směrem na Knappenböden. Odtuď jděte dále nahoru na Alperschonjoch s malým křížkem na vrcholku. Od křižku klesáte a stoupáte serpentinami jako na houpačce až k jezeru Vordersee. Tento úsek přes jižní zlom Vorderseespitze nese název Haas-weg. Cesta vede přes louky a strmé skalní stěny. Nejexponovanější místa jsou jištěna fixními lany. Od jezera Vordersee se nejprve mírně stoupá směrem na Hinterseejoch. Poslední úsek do sedla ale už vede prudkými serpentinami. Serpentiny pokračují i na druhé straně kopce, ale tentokráte vedou prudce dolů. Trasa křížuje suťové pole směrem na západ. Finální stoupání na Kridlonscharte vede skalním komínem a je jištěné fixními lany. Závěrečný úsek střídavě klesá a stoupá přes horské louky a skalnaté výběžky. Poslední metry do cíle vedou přes krásné louky až k horské chatě Kaiserjochhaus do výšky 2.310 metrů.

Cíl etapy: Kaiserjochhaus

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.