1. etapa Orlí stezky: St. Johann – Gaudeamushütte, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
1. etapa Orlí stezky: pohoří Kaiser, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
1. etapa Orlí stezky: vodopád Schleierwasserfall, © Tirol Werbung/Jens Schwarz

01. etapa Orlí stezky: St. Johann – Gaudeamushütte

Obujte si pohorky a vydejte se s námi na túru napříč Tyrolskem. Úvodní etapa Orlí stezky nabízí to nejlepší z horské turistiky a naznačuje, že putování po ikonické trase od východu na západ bude nezapomenutelným zážitkem.

Naše dobrodružství začíná v pohoří Kaiser s rozeklanými skalními štíty tyčícími se nad zelenými horskými pastvinami. Mezi nejznámější vrcholy v této části Tyrolska patří Maukspitze, Ackerlspitze, Regalpspitze nebo Törlspitze – všechny jsou vyšší než 2000 metrů. Trasa vede od penzionu Rummlerhof v Hinterkaiseru nedaleko od St. Johann. U vodopádu s poetickým názvem Schleierwasserfall, kde voda padá do impozantní šedesátimetrové hloubky, můžete pozorovat horolezce na protější skalní stěně. Z těchto míst cesta pokračuje vzhůru, kolem lezeckých stěn směrem k horské pastvině Obere Regalm a dále k cíli u horské chaty Gaudeamushütte v nadmořské výšce 1263 m. Tam si můžete dát zasloužený drink a na zakončení úspěšného dne si zanotovat „Gaudeamus igitur“. Na toho, kdo má ještě dost sil, čeká speciální výzva v podobě dalších 400 výškových metrů na „bonusové“ stezce k chatě Gruttenhütte.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka
Na konci soutěsky Klamml se můžete těšit na fantastické výhledy na majestátní skalní masiv s rozmanitými vrcholky, věžemi, jeskyněmi, římsami a opěrnými pilíři. Říká se mu „Divoký hrad” a figuruje v několika legendách. Nejlepší ale bude, když si k němu vymyslíte svůj vlastní příběh.

Orlí zážitek
Via ferrata v soutěsce Klamml je vhodná pouze pro zkušené lezce. Spodní část trasy (obtížnost B/C) spojuje spektakulární 12 metrů dlouhý most s horní částí, na které je několik sekcí obtížnosti D. Každý, kdo se na tuto via ferratu vydá, musí mít povinně lezecké vybavení, tedy sedák a helmu. Také na horské stezce, která se vine přes soutěsku, jsou úseky, kde je potřeba lézt.

Tip! Na horské chatě Gaudeamushütte je servisní stanice Black Diamond, kde dostane zdarma náhradu za zlomenou trekovou hůl nebo ztracenou rukavici.

Naše dobrodružství začíná v pohoří Kaiser s rozeklanými skalními štíty…

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Hromadná doprava

• Dostupné hromadnou dopravou

Ke stažení

Popis trasy

StartSt. Johann in Tirol

Úvodní etapa Orlí stezky začíná na nádraží v St. Johann in Tirol. Pokud přijedete autem, můžete ho odstavit na bezplatném parkovišti Steinlechnerplatz/Dampflfeld zhruba 400 metrů od kanceláře turistických informací. Od nádraží se vydejte na severozápad, až dojdete k historické restauraci Rummlerhof. Dále pokračujte po úzké dlážděné stezce na západ směrem k chatě Maurerhof a dále po cedulích „Schleierwasserfall”. Až minete stavení čp. 80 na levé straně, stezka se stáčí a stoupá směrem k malému hustému lesíku. Přejděte přes lesní cestu a pak zamiřte po červenobílé turistické značce do kopce podél potoka. Po nějakém čase se stezka napojí na lesní cestu. Zahněte doleva, potom doprava a po stezce č. 33 dojdete až k vodopádu Schleierwasserfall.

Od vodopádu vede strmá stezka (jištěná bezpečnostním lanem) lesem. Až uvidíte potůček tekoucí kolem skalní stěny, sejděte k němu a pokračujte po turistické značce k jeskyni zvané Diebsöfen. Od jeskyně následuje nepříliš obtížný výšlap do kopce k mohutnému vodopádu Schleierwasserfall. Od vodopádu jděte po stezce č. 818 na jih a pokračujte až k místu, kde se stezka poprvé větví. Tam zahněte na severovýchod a pokračujte přes zvlněné louky směrem na „Stiegenbachwasserfall". Dále jděte po cedulích na „Regalm” a „Gaudeamushütte”. Nakonec vás stezka zavede na širokou planinu s horskými pastvinami, kde přijde na řadu závěrečné klesání a pak lesní cesta k chatě Obere Regalm.

Občerstvení: Obere Regalm

Nad chatou Obere Regalm najdete ceduli označující směr k cíli první etapy – horské chatě Gaudeamushütte. Stezka vás zavede do horského sedla a dále ke hrobu horolezce na vrcholu Brennender Palven. Na protější stranu sedla pak klesá stezka č. 35, která následně pokračuje kolem chaty Freiberghütte až k vašemu pohodlnému útočišti, kde strávíte noc - chatě Gaudeamushütte v nadmořské výšce 1270 metrů.

CílChata Gaudeamushütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 01. etapa Orlí stezky: St. Johann – Gaudeamushütte (47.51982,12.43079)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!