Putování pro celou rodinu v Kitzbühelských Alpách, © Gartner Mathäus

Dálková turistická stezka
Rodinná túra KAT

Rodinná túra KAT (Kitzbüheler Alpen Trail) je dálková stezka napříč Kitzbühelskými Alpami koncipovaná speciálně pro rodiny. Celá trasa je rozdělena na pět etap a vede z vesnice Hopfgarten přes Brixen, Kirchberg, Kitzbühel a St. Johann do cíle v St. Ulrich am Pillersee. Cestou se můžete těšit na překrásné výhledy na bezpočet horských vrcholů, například Hohe Salve, Hahnenkamm nebo Kitzbüheler Horn. Pro absolvování celého dobrodružství byste měli být v dobré tělesné kondici, avšak některé etapy se dají zkrátit pomocí lanovek. Nabízí se také možnost nechat si přepravit zavazadla od jednoho ubytování k dalšímu a užít si tak trek bez těžkého batohu na zádech. Na děti cestou čeká spoustu skvělých atrakcí, jako jsou lezecké parky, horské káry, adventure parky nebo alpská květinová zahrádka na vrcholu Kitzbüheler Horn.

otevřít interaktivní mapku

Délka

85,4 km

Časová náročnost

5 den (dny)

Charakteristika

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Hromadná doprava

• Dostupné hromadnou dopravou

Horní stanice lanovky Hopfgarten v Brixentalu (REX 3, S8)

Parkování

Etapa 3: Bergschenke Krin, Maierl-Alm, Alpengasthof Ochsalm,
Gasthof Bergstation Hahnenkammbahn
Etapa 4: Adlerhütte, Gipfelhaus Kitzbüheler Horn, Harschbichlalm,
Stanglalm, Müllneralm, Bassgeiger-Alm, Alpengasthof Hirschberg, Berggasthof Hochfeldalm
Etapa 5: Alpengasthof Adlerspoint, Winterstelleralm

Ke stažení

Popis trasy

Etapa 1: Hopfgarten – Brixen im Thale
Stoupání/klesání: 650/1017 výškových metrů, doba chůze: 5 hodin, vzdálenost: 10,2 kilometrů, nejvyšší bod: 1829 metrů, obtížnost: střední

Vyjeďte lanovkou Salvenbahn I z Hopfgartenu na Innersalvenberg ve výšce téměř 1200 metrů. Zde začíná úvodní etapa, která vede nejprve k chatě Kälberalm a poté na vrchol hory Hohe Salve (1829 m). Dále trasa pokračuje kolem chaty Filzalm, přes osadu Hochbrixen a končí v Brixen im Thale.

Etapa 2: Brixen im Thale – Kirchberg in Tirol
Stoupání/klesání: 1000/990 výškových metrů, doba chůze: 6,5 hodiny, vzdálenost: 15 kilometrů, nejvyšší bod: 1768 metrů, obtížnost: střední

Druhá etapa vede zpočátku podél břehu řeky Brixenbach a pak do kopce směrem na jih. Půjdete kolem chaty Brixenbachalm, později kolem chaty Kobinger Hütte a poté vyšlápnete na vrchol Gaisberg (1770 m). Dále cesta pokračuje kolem chaty Bärstattalm, přes vrchol Obergaisberg a končí v Kirchbergu.

Etapa 3: Kirchberg in Tirol – Kitzbühel
Stoupání/klesání: 980/1021 výškových metrů, doba chůze: 6,75 hodiny, vzdálenost: 16 kilometrů, nejvyšší bod: 1802 metrů, obtížnost: střední

Z Kirchbergu se vydejte podle směrovek „KAT“ přes Krin k chatě Ochsalm a dále kolem chaty Kaseralm do oblasti zvané Ehrenbachhöhe (1802 m). Odtud pokračujte dolů na Hahnenkamm (1712 m). Poté, co minete horní stanici lanovky Hahnenkammbahn a chatu Seidlalm, zamiřte dolů do Kitzbühelu. Pozor, některé úseky této etapy jsou hodně kamenité a exponované.

Etapa 4: Kitzbühel – St. Johann in Tirol
Stoupání/klesání: 1280/1366 výškových metrů, doba chůze: 9 hodin, vzdálenost: 22 kilometrů, nejvyšší bod: 1996 metrů, obtížnost: střední

Čtvrtá, poměrně dlouhá etapa začíná v centru Kitzbühelu. Vydejte se po turistické stezce č. 31 Hagsteinweg přes Reichern k chatě Adlerhütte. Poté pokračujte po turistické stezce č. 34 kolem severní strany hory Wilder Hag až k alpské květinové zahrádce a dále na vrchol hory Kitzbüheler Horn (1996 m). Pak zamiřte na sever kolem chat Harschbichlalm, Stanglalm a Müllneralm a nakonec dolů do St. Johann in Tirol. Pozor, některé úseky této etapy jsou hodně kamenité a exponované.

Etapa 5: St. Johann in Tirol – St. Ulrich am Pillersee
Stoupání/klesání: 990/830 výškových metrů, doba chůze: 7,5 hodiny, vzdálenost: 21,4 kilometrů, nejvyšší bod: 1546 metrů, obtížnost: střední

Závěrečná etapa začíná v St. Johann in Tirol, vydejte se kolem dostihového závodiště v Oberhofenu, do kopce k chatě Baumoosalm a dále východním směrem k Alpengasthof Adlerspoint. Odtud pokračujte k chatě Winterstelleralm a nakonec dolů do St. Ulrich am Pillersee, kde rodinná túra KAT končí.

Více informací o celé trase a službě přepravy zavazadel najdete zde.

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: Rodinná túra KAT (47.45675,12.18466)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!