O7. etapa Orlí stezky: Kalser Tauernhaus, © Kalser Tauernhaus

O7. etapa Orlí stezky: Sudetendeutsche Hütte - Kalser Tauernhaus

Na této etapě Orlí stezky přezdívané „Glocknerská smyčka“ uvidíte tu nejpůvabnější část pohoří Granatspitz. Půjdete kolem ledovců, vyšlápnete na jeden z nejznámějších vrcholů v pohoří Vysoké Taury, pak vás stezka zavede pro změnu dolů po svazích porostlých trsy trávy a nakonec si můžete prohlédnout překrásné horské jezírko. A přitom všem na vás bude neustále shlížet majestátní, sněhem pokrytý a věčným ledem korunovaný Grossglockner - nejvyšší hora v Rakousku. Od chaty Sudetendeutsche Hütte trasa vede k ledovci Gradötz, poté vystoupá na stejnojmenný vrchol v nadmořské výšce 2848 metrů a nakonec sestoupí do údolí Dorfertal až k cíli na chatě Kalser Tauernhaus. Až tam dorazíte, můžete buď strávit zbytek dne odpočinkem, nebo se vydat na přibližně hodinu trvající procházku k jezeru Dorfersee, které připomíná vodní klenot zahalený do dech beroucí scenérie.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Großer Muntanitz je nejvyšším vrcholem v celém pohoří Granatspitz. Ambiciózní horalé si mohou z Orlí stezky „odskočit“ a tuto horu pokořit, méně zdatným doporučujeme raději zůstat na trase a Großer Muntanitz jen pozorovat, jak se tyčí k obloze do výšky 3232 m. Výstup od chaty Sudetendeutsche Hütte sice zpravidla nebývá příliš obtížný, ovšem to se může kdykoli změnit s prvními kapkami deště. Za jasného počasí se vám z vrcholu otevře nádherný výhled na Großglockner na východě a na horskou skupinu Venediger na západě.

Orlí zážitek

Tato etapa Orlí stezky vede pod ledovcem Gradötzkees a za sněhu nebo nepříznivých povětrnostních podmínek může být pro nezkušené návštěvníky zrádná. Část trasy totiž míří přes strmý hřeben Gradötz, na kterém někdy zůstává sníh až do léta: turisté bez odpovídajícího vybavení a zkušeností by proto raději měli zvolit období, kdy už sníh roztál. V každém případě než se vydáte na cestu, nezapomeňte se informovat u svého ubytovatele nebo v místních turistických kancelářích, jestli je stezka schůdná.

Pouze na této etapě Orlí vyhlídka Großer Muntanitz je nejvyšším vrcholem v celém…

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Sudetendeutsche Hütte

Od chaty Sudetendeutsche Hütte se vydejte kolem pamětního kříže a malého jezírka směrem do kopce po travnatém svahu s mechovými prohlubněmi směrem k odtoku vody z ledovce Gradötzkees. Tam se prostírá další malé jezírko, idylický klenot sevřený v ledovcovém karu vytvořeném před dávnými časy. Všimněte si, jak silná je v těchto místech vrstva ledu. Dále pokračujte po stezce vzhůru na hřeben Gradötzsattel (2826 m) a pak mírným klesáním na Bloipalfen (2684 m). Odtud stezka pokračuje dolů po svazích a loukách mezi skalami a rozeklanými útesy. Ve výšce zhruba 2500 m se stezka Silesiaweg větví, pokud máte čas dost času, jděte doleva – tato krátká příjemná odbočku vede na rozeklaný skalnatý výběžek Muntanitzschneid, odkud se otevírají nádherné výhledy na okolní vrcholy. Orlí stezka pokračuje doprava a nakonec vás zavede k potoku Muntanitzbach, který musíte překonat bez pomoci můstku či brodu. Potok teče i v období sucha a když proudí naplno, čeká vás kluzké brodění po kolena ve vodě. Kousek nad horskou chatou Ochsenalmem stezka obchází hřbet Muntanitzschneid. Obecně je trasa dobře značená a vede po pevném podkladu, místy členitým terénem.

Dále cesta pokračuje směrem na sever napříč hájem kamenných borovic a po mostě přes potok Stotzbach. O kousek dál narazíte na rozcestník, od kterého se vydejte směrem na chatu Kalser Tauernhaus (značení 514 A). V tomto úseku trasa klesá táhlými serpentinami, částečně vede po stezce Wilhelm-Ernst-Weg přes porosty olší, jasanů a modřínů a dále kolem vyhlídky národního parku. Dobře si prohlédněte potok Stotzbach, který se valí přes rozeklané skály a útesy z dávných dob, kdy ještě tuto oblast pokrýval ledový krunýř. Když stezka konečně dosáhne dna údolí, přejděte přes potok Dorferbach a pak už vás čeká jen krátká cesta do cíle této východotyrolské etapy Orlí stezky na horské chatě Kalser Tauernhaus v nadmořské výšce 1755 m. Chata stojí v údolí Inner Dorfertal, kousek pod místem, kde se potok Stotzbach vlévá do potoka Dorferbach. Podrobný popis této etapy najdete také v knize Osttiroler Wanderbuch od Waltera Maira.

Cíl: Kalser Tauernhaus

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: O7. etapa Orlí stezky: Sudetendeutsche Hütte - Kalser Tauernhaus (47.049338747725,12.576509786193)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!