Dálková trasa
Karnská hřebenovka

Karnská hřebenovka protíná rakousko-italské hranice a vede po Karnském hřebeni ze západu na východ. Celková délka stezky dosahuje 168 kilometrů. Celou trasu můžete zvládnout za 11 dní. Díky nádherným výhledům patří Karnská hřebenovka mezi nejoblíbenější dálkové trasy v Dolomitech. Trasa začíná v Sillianu v údolí Hochpustertal, několik z 11 etap jsou velmi náročné technicky i délkou pochodu, stezka končí v obvi Unterhörl v Korutanech.

Nejhezčí část trasy na vás čeká už na samotném začátku. První třetina, konkrétně část od hory Hollbrucker Spitze, je totožná s trasou "Mírové stezky", která vede přes Dolomity ke švýcarským hranicím. Stezka kopíruje rakousko-italskou frontu z první světové války, částečně vede po bývalých vojenských chodnících. Na každé etapě na vás čekají horské chaty a hostince, kde se můžete zastavit a odpočinout si. Stezka přitahuje pozornost i díky 30 vrcholkům, které na turisty čekají po cestě. Nejznámější jsou der Große Kinigat (2.689 metrů) a Pfannspitze (2.678 metrů), nejvyšší vrchol horské túry. Geologickou bohatství Karnských Alp dokumentují naučné tabule geostezky mezi Sillianem a Nassfeldem. Trasu si můžete zkrátit u silnice Plöckenpass-Straße v sedmé etapě nebo v Nassfeldu v deváté etapě.

„Na Karnské hřebenovce putujete nejen po vrcholcích hor, ale také historií. Vojenské zákopy se střídají s nádherně rozkvetlými loukami a nekonečnými horskými jezery.“

Irene Rapp, novinářka Tiroler Tageszeitung

otevřít interaktivní mapku

Výchozí bod

Sillian, druhý most západně od nádraží

Cílový bod

Unterhörl / Arnoldstein

Gebirgszug

délka

168 km

Délka

11 Tag(e)

Charakteristiky

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Parkoviště

Sillian, parkoviště s poplatkem na náměstí a u radnice

Možnosti občerstvení

• Etapa 11: různé restaurace v obci Unterthörl

Ke stažení

popis trasy

Etapa 1: Sillian –  Leckfeldalm (1.900 metrů) – Sillianer Hütte (2.447 metrů) nebo Obstanserseehütte (2.300 metrů)
​Převýšení nahoru/dolu: 1.373/0 metrů, délka chůze: 6,5 hodiny, délka: 13,5 kilometrů, nejvyšší bod: 2.448 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Ve městě Sillian se vydejte od nádraží na západ a přejděte druhý most přes řeku Drávu směrem na park Wichtelpark. Pokračujte na západ podél vody, když dorazíte k serpentinám, začněte stoupat jižním směrem. Obejděte horu Heimkehrerkreuz (2.373 metrů) a pokračujte až na chatu Leckfeldalm (1.900 metrů). Stoupejte dále na jih až na horskou chatu Sillianer Hütte (2.447 metrů).

Etapa 2: Sillianer Hütte – Obstanserseehütte (2.300 metrů) – Filmoor-Standschützenhütte (2.350 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 856/950 metrů, délka chůze: 6,5 hodiny, délka:  13,6 kilometrů, nejvyšší bod: 2.659 metrů, stupeň obtížnosti: středně těžký (červený)

Z horské chaty Sillianer Hütte postupujte po vrstevnici na jihovýchod až k jezeru Hochgräntensee (2.428 metrů), poté cesta zahýbá a stoupá na horu Demut (2.592 metrů). Dále pokračujte na východ přes Schöntalhöhe (2.635 metrů), Eisenreich (2.665 metrů) až k jezeru Obstansersee. Nad jezerem se můžete občerstvit ve stejnojmenné horské chatě (2.300 metrů). Od jezera jděte jihovýchodním kolem Pfannspitze (2.678 metrů) a Großer Kinigat (2.689 metrů) až k chatě Filmoor-Standschützenhütte (2.350 metrů).

Etapa 3: Filmoor-Standschützenhütte – Porzehütte (1.942 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 218/628 metrů, délka chůze: 3 hodiny, délka:  6,3 kilometrů, nejvyšší bod: 2.350 metrů, stupeň obtížnosti: středně těžký (červený)

Cesta vede nejprve jihovýchodním směrem a pak se stočí severovýchodním směrem k jezeru Oberer Stuckensee (2.040 metrů). Pokračujte po pravém břehu jezera na severovýchod, než cesta uhne ostře doprava. Postupně stoupejte až k dalši zatáčce. Odsud je to už jen kousek na chatu Porzehütte (1.942 metrů).

Etapa 4: Porzehütte – Hochweißsteinhaus (1.868 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 1.028/1.094 metrů, délka chůze: 8 hodin, délka:  17,3 kilometrů, nejvyšší bod: 2.488 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Stoupejte v serpentinách až na Tilliacher Joch (2.093 metrů). Pak pokračujte na východ přes Bärenbadegg (2.431 metrů), Kesselscharte (2.250 metrů), po té se stáčí cesta na jih směrem na Winkler Joch (2.235 metrů). Dále vede stezka na východ kolem Hochspitz (2.583 metrů) a Steinkarspitz (2.524 metrů) až do sedla Luggauer Sattel (2.385 metrů). Odtud následuje už jen klesání k chatě Hochweißsteinhaus (1.868 metrů).

Etapa 5: Hochweißsteinhaus – Obere Wolayer Alm (1.708 metrů) – Wolayerseehütte (1.960 metrů)
Převýšení nahoru/dolu:1.069/983 metrů, délka chůze: 7,5 hodiny, délka:  14,3 kilometrů, nejvyšší bod: 2.011 metrů, stupeň obtížnosti: středně těžký (červený)

Cesta vede dlouho na východ k pasu Giramondopass (2.009 metrů), pak zatáčí a klesá k chatě Oberer Wolayer Alm (1.708 metrů) a k jezeru Wolayersee se stejnojmennou horskou chatou (1.960 metrů).

Etapa 6: Wolayerseehütte – Obere Valentinalm (1.540 metrů) – Gasthof untere Valentinalm (1.221 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 85/949 metrů, délka chůze: 3,5 hodiny, délka:  6,4 kilometrů, nejvyšší bod: 2.141 metrů, stupeň obtížnosti: středně těžký (červený)

Z horské chaty Wolayerseehütte klesáte na východ k chatě Oberer Valentinalm (1.540 metrů), serpentinami klesáte dále k hostinci Gasthof untere Valentinalm (1.221 metrů). Z chaty můžete vyrazit na krátké výlety do horského pasu Plöckenpass a do údolí Angerbach.

Etapa 7: Gasthof untere Valentinalm – Gasthaus Plöckenhaus (1.213 metrů) – Zollnersee-Hütte (1.750 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 1.448/905 metrů, délka chůze: 9 hodin, délka:  19 kilometrů, nejvyšší bod: 2.155 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Cesta od hostince Gasthof untere Valentinalm stoupá k chatě Plöckenhaus (1.213 metrů. Tady můžete v případě potřeby putování předčasně ukončit. Nebo pokračujte dále po pravém břehu jezera Grünsee a poté podél potoka Angerbach. Stoupáte na sever až nadmořské výšky 1.800 metrů. Poté se cesta začne klikatit a vede až na horskou chatu Zollnersee-Hütte (1.750 metrů).

Etapa 8: Zollnersee-Hütte – Straniger Alm (1.501 metrů) – Rudnig-Alm (1.619 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 820/926 metrů, délka chůze: 7,5 hodiny, délka:  20,1 kilometrů, nejvyšší bod: 1.990 metrů, stupeň obtížnosti: středně těžký (červený)

Od jezera Zollnersee klesáte nejdříve na východ a poté serpentinami k chatě Straniger Alm (1.501 metrů), cesta pokračuje pod horou Trogkopfels (2.279 metrů) až na horskou chatu Rudnig-Alm (1.619 metrů).

Etapa 9: Rudnig-Alm – Kofelalm (1.600 metrů), Alpenhof Plattner (1.600 metrů) – Garnitzenalm (1.645 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 658/639 metrů, délka chůze: 5 hodin, délka: 11,8 kilometrů, nejvyšší bod:1.901 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Z chaty Rudnig-Alm stoupáte serpentinami do sedla „Madritsche-Nassfeld“ (1.902 metrů). Tady se vám nabízí pohodlné zkrácení cesty lanovkou „Millennium-Express“ do Tröpolachu. Alternativou je samozřejmě pokračování pěšky na Kofelalm (1.600 metrů). Ze sedla „Madritsche-Nassfeld“ pokračuje cesta na východ kolem 2 jezer až na chatu Alpenhof Plattner (1.600 metrů). Poslední část etapy vede přes slunečné pláně „Sonnealpe Nassfeld“ k horské chatě Garnitzenalm (1.645 metrů).

Etapa 10: Garnitzenalm – Dellacher Alm (1.382 metrů) – Refugio Nordio-Deffar (1.430 metrů) – Feistritzer Alm (1.725 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 1.177/1.094 metrů, délka chůze: 10 hodin, délka: 26,9 kilometrů, nejvyšší bod: 1.861 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Z chaty Garnitzenalm vede cesta poměrně dlouho bez možnosti občerstvení až do Egger Alpe, pokračujete dále kolem jezera Egger-Alm-See až na chatu Dellacher Alm (1.382 metrů). Na chatě si můžete předposlední a současně nejdelší etapu rozdělit do dvou a přenocovat již tady. Případně stoupáte serpentinami až na chatu Refugio Nordio-Deffar (1.430 metrů).  Z chaty klesáte po jižním svahu hory Oistering (2.052 metrů) až do cíle etapy, k horské chatě Feistritzer Alm (1.725 metrů).

Etapa 11: Feistritzer Alm – Unterthörl (646 metrů)
Převýšení nahoru/dolu: 613/1.693 metrů, délka chůze: 8 hodin, délka:  18,8 kilometrů, nejvyšší bod: 1.754 metrů, stupeň obtížnosti: těžký (černý)

Z chaty Feistritzer Alm cesta klesá do údolí do obce Unterthörl (646 metrů), podél cesty již není možnost občerstvení.

Zpáteční cesta do Sillianu: Unterthörl Süd – Villach Hbf. (Bus), Villach Hbf. – Lienz (S1), Lienz – Sillian (REX)

Místo u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

vaše cílová adresa: Marktgemeinde Sillian 86, Sillian

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Turistika v regionu

nahoru
Zpravodaj

Přihlaste se k odběru bezplatného zpravodaje a těšte se na novinky ze srdce Alp.