Dálková trasa
Berlínská stezka

Náročná Berlínská stezka vede z Finkenbergu od chaty Gamshütte napříč srdcem vysokohorského přírodního parku Zillertalské Alpy. Na trase vás čekají úžasné výhledy na horské štíty, ledovce a bezpočet přírodních krás. Doslova „povinností“ na této stezce je návštěva legendární horské chaty Berliner Hütte. Je to největší chata rakouského Alpenvereinu (horského svazu) v Tyrolsku a zároveň první horská chata zařazená na seznam chráněných památek. Mezi nádherným designem interiéru s dřevem obloženými stěnami dominuje jídelna s 5 metrů vysoký stropem a původními lustry z 19. století. Jde o skutečnou architektonickou perlu uprostřed hor.

Berlínská stezka je mimořádně náročná a pokud máte ambice zvládnout celou 85 kilometrů dlouhou trasu s převýšením 6600 metrů, počítejte minimálně s týdnem dovolené. Avšak samozřejmě se můžete vydat jen na část trasy - z každé horské chaty na Berlínské stezce vede cesta do údolí.

Přečtěte si vícezobrazit méně

Délka

85,5 km

Časová náročnost

8 den (dny)

Charakteristika

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Hromadná doprava

• Dostupné hromadnou dopravou

Parkování

Parkoviště u lanovek Finkenberger Almbahnen.

Možnosti občerstvení

Ke stažení

Popis trasy

Nástup: Finkenberg - Gamshütte
Převýšení nahoru / dolu: 1,084 / 0 meters, délka chůze: 4.5 hours, délka: 6.8 kilometers, nejvyšší bod: 1,918 meters, stupeň obtížnosti: středně těžký

Výstup na horskou chatu Gamshütte začíná v centru městečka Finkenberg, Cesta vede přes most Devil's Bridge a skrz část obce Dornau směrem na Brunnhaus. Za sportovním hřištěm se cesta rozděluje a vy pokračujete po cestě Hermann-Hecht-Weg (No. 533) read až ke Kraxentrager. Odtud pokračuje cesta až k chatě Gamshütte. Kratší, ale strmější varianta vede od restaurace Chamois pit prudkým chodníčkem lesem. Až těsně pod chatou se chodníček spojí s cestou Hermann-Hecht-Weg. Odtud už pokračujete k horské chatě  Gamshütte .

Stage 1: Gamshütte - Friesenberghaus
Převýšení nahoru / dolu: 1,207 / 650 meters, délka chůze: 7 hours, délka: 14.9 kilometers, nejvyšší bod: 2,513 meters, stupeň obtížnosti: těžký

Od chaty Gamshütte (1,921 m) vede cesta na vrchol Front Grinbergspitze (2,687 m), kde odbočíte doleva na Berlínskou stezku. Pokračujete přes grass flanks a přes kleč dojdete až na Feldalm (1,885 m). Cesta pokračuje na Pitzenalm (1,874 m) a prudkými zatáčkami dále až k Milchanger. Odtud se jde na planině přes velkékomy až k jižnímu cípu jezera Wesendlekarsee. Podél horského potoka dojdete až na cestu "Breitlahner - Friesenberghaus", která vede k horské chatě  Friesenberghaus (2,477 m)

Stage 2: Friesenberghaus - Olpererhütte - Furtschaglhaus
Převýšení nahoru / dolu: 663/864 metrů, délka chůze: 5.5 hodin, délka: 14.1 kilometers, nejvyšší bod: 2,624 metrů, stupeňížnosti: těžký

Z chaty Friesenberghaus vede cesta krátce na západ, poté překročí odtok jezera Friesenbergsee a stoupá strmými serpentýnami nahoru na 2,602 meters a dále běží až k Friesenbergscharte. Pokračuje jižně přes zelené louky na hoře Gamsleiten směrem k horské chatě  Olpererhütte (2,389 m) . Z Olpererhütte ještě chvilku prudce stoupá a pak se stáčí na jih přes meadows a Riepenbach. Cesta se nadále klikatí dolů až k nádrži Schlegeis reservoir. Na cestě embankment road odbočtě vpravo a hned za velkým parkovištěm přejděte most a odbočte doleva k chatě Zamsgatterl. Cesta pokračuje až ke konci nádrže a přes potok vede až k rozcestí. Odtud cesta lehce stoupá na Schlegeiskees, až k odbočce k chatě (východním směrem). Prudkými zatáčkami mezi potoky Wasserleklamm a Furtschaglbach stoupáte až k horské chatě  Furtschaglhaus.

Stage 3: Furtschaglhaus - Berlin hut
Převýšení nahoru / dolu: 908 / 1,159 meters, délka chůze: 6.5 hours, délka: 8.3 kilometers, nejvyšší bod: 3,106 meters, stupeň obtížnosti: těžký

Od chaty Furtschaglhaus vede cesta směrem na Schönbichler Scharte (3,060 m) a pokračuje v pravo přes jištěný hřeben south ridge. Na východní straně se oddělíte jen několik málo metrů pod vrcholem 3,134 metrů vysoké hory Schönbichlerhorn. Po hřebeni stoupáte po Skalních blocích jako po obrovském schodišti až do výšky 2,763 metrů s nádherným výhledem na chatu Berliner Hütte. Po jižním hřebeni pak sestoupáte ke Garberkars ak severní moréně Waxeggkees. Tu přejdete a na rozcestí pokračujete doprava až k mostu. Lehce stoupáte až k chatě  Berliner Hut (2,044 m) .

Stage 4: Berliner Hut - Greizer Hut
Převýšení nahoru / dolu: 1,255 / 1,071 meters, délka chůze: 7.5 hours, délka: 10.3 kilometers, nejvyšší bod: 2,875 meters, stupeň obtížnosti: těžký

Z chaty Berliner Hütte vede cesta No. 502 přes rašeliniště Schwarzsteinmoors k jezeru Schwarzsee ve výšce 2,472 metrů. Prudkými zatáčkami se dostanete na Rosskar a dále na Mörchenscharte (2,872 m). Následující prudký úsek je jištěný lanem a dále pokračuje přes potok Floitenbach. Ke konci už opět jdete po cestě No. 502 k horské chatě  Greizer Hut (2,227 m) .

Stage 5: Greizer Hut - Kassel Hut
Převýšení nahoru / dolu: 689/739 meters, délka chůze: 5 hours, délka: 9.4 kilometers, nejvyšší bod: 2,703 meters, stupeň obtížnosti: těžký

Z horské chaty Greizer Hütte lehce stoupá cesta Nr. 502 k Steinplatten, stoupání se stupňuje směrem k Lapenscharte mezi horami Gigalitzturm a Lapenspitze. Následuje hodinový sestup ve směru na chatu Gründe-Wand-Hütte. V polovině cesta odbočuje a vede soutěskouEisenklamm jištěnou lanem a pak pokračuje k horské chatě Kasseler Hütte.

Etapa 6: Kasseler Hütte – Karl-von-Edel-Hütte
Převýšení nahoru/dolu: 799/743 metrů, délka chůze: 8 hodin, délka:  12,9 kilometrů, nejvyšší bod:  2.487 metrů, stupeň obtížnosti: těžký

Na horské stezce Aschaffenburger Höhenweg vás čeká hodně náročná a dlouhá etapa až k horské chatě Karl-von-Edel-Hütte.

Sestup: Karl von Edel Hut - Mayrhofen
Převýšení dolu: 1,614 metrů, délka chůze: 4 hodin, délka: 8.8 kilometers, nejvyšší bod: 2,235 metrů, stupeň obtížnosti: lehký

Sestup z chaty Karl-von-Edel-Hütte vede na severozápad přes Fellenbergalm-Niederleger do  Mayrhofenu . Cestu plnou zatáček a serpentýn lehce sejdete, i když se jedná o velké převýšení.

Místa u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: Berlínská stezka (47.15422,11.82427)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!