Dálková trasa
Stubaiská stezka

Přes 5.000 výškových metrů, téměř 80 kilometrů délky, 8 horských chat – to všechno v jediném údolí. Stubaiská stezka patří mezi nejhezčí a současně nejnáročnější dálkové trasy ve Východních Alpách. Stezka je rozdělená do 7 etap a vede skrz údolí Stubaital. Hlavním lákadlem jsou nádherné výhledy na ledovce mezi horskými chatami Dresdner a Bremer Hütte.

Stezka má nejtěžší, černou obtížnost a prochází výhradně vysokohorským terénem. K jejím zvládnutí budete potřebovat správnou výbavu do hor, dobrou kondici, jistý krok a nemít závratě z výšek.Stezku můžete jít oběma směry. Výhodou je, že můžete kdykoliv přerušit putování. Z každé horské chaty totiž vede cesta dolů do údolí. A samozřejmě i naopak z údolí můžete vystoupat a začít libovolnou etapu stezky. Můžete si tak dálkovou trasu rozložit do několika víkendů.

otevřít interaktivní mapku

délka

78 km

Délka

7 Tag(e)

Charakteristiky

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Parkoviště

Parkoviště u lanovky Kreuzjochbahn

Možnosti občerstvení

• Nástup: panoramatická restaurace Kreuzjoch, horské chaty Sennjochhütte, Starkenburger Hütte
  • Etapa 1: horské chaty Seducker Hochalm, Franz-Senn-Hütte
  • Etapa 2: horská chata Neue Regensburger Hütte
  • Etapa 3: horská chata Dresdner Hütte
  • Etapa 4: horská chata Sulzenauhütte
  • Etapa 5: horská chata Nürnberger Hütte
  • Etapa 6: horská chata Bremer Hütte
  • Etapa 7: horská chata Innsbrucker Hütte
  • Sestup: horské chaty Karalm, Pinnisalm, Issenangeralm, Panoramarestaurant Elfer

Ke stažení

popis trasy

Nástup: Horní stanice Kreuzjoch – Starkenburger Hütte
​Převýšení nahoru/dolu:  394/263 metrů, délka chůze: 2,5 hodiny, délka:  4,4 kilometrů

Horskou túru začněte v Neustiftu, vyjedťe lanovkou Gondelbahn Kreuzjoch do horní stanice Schlick 2000 a pokračujte pěšky po cestě na horskou chatu Starkenburger Hütte. Cestu na chatu můžete ale samozřejmě zvlátnou celou pěšky. Z Neustiftu jděte přes Kartnall-Höfe a Forcherkogel nebo přímo nahoru přes louky Lärchenwiesen.

Etapa 1: Starkenburger Hütte – Franz-Senn-Hütte
​Převýšení nahoru/dolu: 739/829 metrů, délka chůze: 6 hodin: délka: 15,3 kilometrů

První etapa vede z chaty Starkenburger Hütte kolem hor Kalkkögel a Seejöchl a nad jezerem Schlicker See. Cesta pokračuje přes Sendersjöchl, Rote Wand, Seducker Hochalm a na závěr procházíte údolím Oberbergtal až na chatu Franz-Senn-Hütte.

Etapa 2: Franz-Senn-Hütte – Neue Regensburger Hütte
​Převýšení nahoru/dolu:  671/534 metrů, délka chůze: 4,5 hodiny, délka: 9,1 kilometrů

Druhá etapa začíná na chatě Franz-Senn-Hütte a vede nejprve ven z údolí do Kuhgschwetz. Zde začíná stoupání na Schrimmennieder. Po 20 minutách chůze nad Schrimmennieder dorazíte na 2.829 metrů vysoký Basslerjoch, ze kterého máte nádherný výhled na Stubaiský hlavní hřeben. Zpátky sestoupíte na Schrimmennieder a odtud dále pokračujete přes Milderaunalm až na horskou chatu Neuen Regensburger Hütte.

Etapa 3: Neue Regensburger Hütte – Dresdner Hütte
​Převýšení nahoru/dolu: 1.009/991 metrů, délka chůze: 7 hodin, délka: 12,9 kilometrů

Z chaty Neue Regensburger Hütte vede třetí etapa kolem jezera Falbesoner See, za jezerem následuje prudké stoupání na Grawagrubennieder. Cesta pokračuje pod jazykem ledovce Grawawandferner a kolem jezera Mutterberger See, poté následuje pozvolené klesání do sedla Glamergrube. Následuje opětovné stoupání soutěskou Wilde Grube až do sedla k horské chatě Dresdner Hütte.

Etapa 4: Dresdner Hütte – Sulzenauhütte
​Převýšení nahoru/dolu:  400/517 metrů, délka chůze: 3 hodiny, délka: 4,6 kilometrů

Die vierte Etappe führt von der Dresdner Hütte zuerst zur Mittelstation der Stubaier Gletscherbahn, dann in Richtung des Fernaubachs und über einen Aufstieg zur Weggabelung „Trögler“ oder „Peiljoch“. Für geübte Bergwanderer bietet sich hier eine Besteigung des Tröglers an (Gehzeit: 2 Stunden, Abstieg zur Sulzenauhütte: 1 Stunde). Der eigentliche Höhenweg verläuft über einen steilen, aber mit guten Seilsicherungen versehenen Weg weiter. Nach dem Abstieg über Serpentinen und der Querung der Eismoräne des Sulzenaugletschers ist die Sulzenauhütte erreicht.

Etapa 5: Sulzenauhütte – Nürnberger Hütte
​Převýšení nahoru/dolu:  472/382 metrů, délka chůze: 3 hodiny, délka: 4,5 kilometrů

Pátá etapa vede z chaty Sulzenauhütte k jezeru Grünausee, největšímu jezeru Stubaiských Alp a dále severovýchodním směrem až na chatu Nürnberger Hütte. Během etapy můžete vylézt 2 vrcholy Mairspitze nebo Gamsspitzl.

Etapa 6: Nürnberger Hütte – Bremer Hütte
​Převýšení nahoru/dolu: 631/500 metrů, délka chůze: 3 hodiny a 50 minut, délka: 5,9 kilometrů

Během této etapy si naplno uvědomíte jaký vliv mají ledovce na uspořádání krajiny. Cesta vede přes ledovcové desky na chatu Zollhütte na hoře Simmingjöch a pokračuje dále na chatu Bremer Hütte.

Etapa 7: Bremer Hütte – Innsbrucker Hütte
​Převýšení nahoru/dolu: 850/894 metrů, délka chůze: 6 hodin, délka:  10,3 kilometrů

Zkušení horolezci mohou v případě hezkého počasí začít etapu krátkým sestupem skrz komín nad jezerem Lauterer See. Cesta je jištěná fixními lany a horolezeckými kramlemi. Méně zkušenější slézají normálkou pod lanovkou Materialseilbahn. Cesta pokračuje na Trauljöch po překřížení  große Trailgrube stoupáte stěnou Wasenwand na Pramarspitze. Cesta je jištěná fixními lany. Po zdolání Glättegrube vás čeká poslední výstup na Sendesgrad. Dále cesta vede po úpatí hory Habicht a kolem jezera Alfaier See až na horskou chatu Innsbrucker Hütte.

Sestup: Innsbrucker Hütte – Neder
​Převýšení dolu: 1.391 metrů, délka chůze: 4 hodiny, délka: 10,9 kilometrů

Sestup z chaty Innsbrucker Hütte zpátky do údolí Stubaital vede skrz údolí Pinnistal směrem na sever do Neder. Pokud si chcete užít ještě poslední výhledy, můžete vystoupat na horní stanici Elferlifte a teprve pak sjet lanovkou dolů do Neustiftu.

Místa u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

vaše cílová adresa: Tschaffinis, Fulpmes

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování
Anzahl Reisende

Turistika v regionu

nahoru
Zpravodaj

Přihlaste se k odběru bezplatného zpravodaje a těšte se na novinky ze srdce Alp.