18. etapa na Orlí cestě: Z horské chaty Lorea Hütte na chatu Anhalter Hütte

Náročná etapa Orlí cesty začíná pozvolna mírným stoupáním na krásné horské pastviny, ale brzy přituhne, a stezka začne prudce stoupat. Po dosažení hřebene Loreascharte (2.315 m) padá stezka zpět dolů až do údolí Heimbachtal. Cestou minete průsmyk Schweinsteinjoch a horskou pastvinu Hintere Tarrentonalm. Pozor, i když budete procházet nádhernou přírodou Tyrolska, nezapomeňte se dívat pod nohy. Hlavně když je je mokro a cesta klouže. Po cestě z vrcholku Hinterbergjoch určitě budete přecházet sněhová pole. Ze sedla Kromsattel už jen mírně sestoupáte přes louky a pastviny až k horské chatě Anhalter Hütte

Speciální tipy na 18. etapě Orlí cesty v Tyrolsku

Orlí výhled Pokud si vyberete náročnější variantu Orlí cesty, která vede ze Schweinsteinjochu přes stěnu Heiterwand-Nordsteig (nastoupáte asi o 100 metrů výše), uvídíte chátrající doly, kde se dříve těžilo olovo a zinek. Doly jsou vzájemně propojené sítí 25 kilometrů dlouhých podzemních štoleb a tunelů. Hornický spolek v městečku Tarrenz tu pořádá vědecká exkurze, díky kterým získáte detailní náhled na těžbu surovin v tyrolských Alpách.

Orlí odměna Před i po této etapě budou vaše nohy potřebovat pořádnou masáž. Strmé stoupání sutí až na hřeben Loreascharte (2.315 metrů) a následný prudký sešup do údolí Heimbachtal vám dají pořádně zabrat. Kromě masáže, na vás ale čeká ještě jedna odměna. Parádní panoramatické výhledy na vrcholky západních Lechtalských Alp.

otevřít interaktivní mapku

• Bezbariérové pěší túry
  • Rundwanderung

Obtížnost

středně těžké (červené stezky)

nadmořská výška

2 310 m 1 410 m

Výškový rozdíl-výstup 1 180 m
výškové metry dolů 1 200 m

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.

Ke stažení

popis trasy

Začátek etapy: Lorea Hütte

Přímo u horské chaty Lorea Hütte se chytněte ukazatele na “Loreakopf”. Přes horské pastviny mírně vystoupáte až ke křižovatce. Tady zahněte doleva a sutí začněte prudce stoupat až na hřeben Loreascharte. Na hřebeni se pustíte zase z kopce dolů a po trávě dojdete až do údolí   Heimbachtal. V údolí se držte nalevo směrem na "Nassereith". Úzká stezka vede podél potoka (část vede přímo korytem potoka). V místě, kdy údolí začne zřetelně zatáčet doprava, přeskočte na druhý břeh potoka (orograficky na pravý břeh). Pozor, nepřehlédněte turistickou značku na skále na pravo. Cesta postupně klesá lesem jihozápadním směrem až do údolí Tegestal. Tady se zkříží s lesnickou cestou. Po cestě mírně klesáte údolím, až po chvilce minete po levé straně odbočku na horskou chatu Heiterwandhütte. Cesta pozvolna přechází do pastvin, po kterých pohodlně seběhnete až na Schweinsteinjoch (1.564 metrů), tady se trasa rozvojuje a vy pokračujete stejným směrem po loukách až Hinterer Tarrentonalm (1,519 m).

Občerstvení: Horská chate Hinterer Tarrentonalm

Od chaty Hinterer Tarrentonalm sledujte ukazatele na horskou chatu Anhalter Hütte, které vás povedou po široké lesnické cestě. Na rozcestí odbočte doleva a držte se potoka. Projdete kolem chaty Schäferhütte a cesta se zúží na horský chodníček. Stopy pod skalní stěnou Heiterwand vás prudkým stoupáním vyvedou až na vrchol Hinterbergjoch (2,202 metrů). Seběhněte na druhou stranu dolů z Hinterbergjochu po prudkém travnatém svahu (Schwarze Erde). A pak se přes ledovcovou morénu dostanete k sedlu Kromsattel. Ze sedla už jen po horských pastvinách mírně vystoupáte k prastaré, ale velmi útulné horské chatě Anhalter Hütte (2.040 m) na úpatí skalní stěny Heiterwand.

Cíl etapy: Anhalter Hütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.