Dálková trasa
Inntalská stezka

Vlastní zásoby v baťohu? To se ve vysokých horách vždycky vyplatí, ale na této dechberoucí vysokohorské trase mezi obcemi Igls v Innsbrucku a Schwazem to není nutné. Inntalská stezka, která se klikatí ve 2.000 metrech nad údolím Inntal skrz pohoří Tuxer Alpen, totiž patří mezi tzv. gastrotúry. Všechny horské chaty nabízí výborné regionální lahůdky. Tyrolské speciality vám dodají sílu a vytrvalost, které bude potřebovat na 6 středně těžkých denních etap mezi horami Patscherkofel a Kellerjoch. Na trase vystoupáte kolem 4.000 metrů a naopak sestoupáte lehce přes 5.400 výškových metrů.

Hlavním lákadlem je borovicová stezka "Zirbenweg" hned na první etapě. Prochází chráněnou krajinnou oblastí mezi vrcholky Patscherkofel, Zirmberg, Viggartal a Glungezer a nad jezery Blauenseen. Rostou tu jedny z nejstarších borovic v Evropě. V další fázi Inntalské stezky se můžete těšit procházky skrz romantická údolí Voldertal, Navistal, Wattental, Nafing, Nurpenstal, Sidantal a Finsinggrund. Jediný náročnější úsek ve druhé etapě můžete pohodlně obejít. Z každé etapy můžete sejít dolů do údolí a cestu si tak zkrátit.

otevřít interaktivní mapku

délka

71,2 km

Délka

6 Tag(e)

Charakteristiky

• Bezbariérové pěší túry
  • Rundwanderung

Obtížnost

středně těžké (červené stezky)

nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Parkoviště

Dolní stanice lanovky Patscherkofelbahn

Možnosti občerstvení

• Etapa 1: Horské chaty Schutzhütte Patscherkofel, Restaurant Kofel in der Patscherkofel-Bergstation, Boscheben, Glungezerhütte
  • Etapa 2: Horská chata Lizumer Hütte
  • Etapa 3: Horská chata Weiderner Hütte
  • Etapa 4: Horská chata Rastkogelhütte
  • Etapa 5: Horská chata Kellerjochhütte

Ke stažení

popis trasy

Etapa 1: Innsbruck/Igls – Glungezerhütte
Převýšení nahoru od horní stanice lanovky 683 metrů, délka chůze 3 hodiny, délka: 7,1 kilometerů

Z Igls v Innsbrucku vyjeďte lanovkou Patscherkofelbahn nebo vystoupejte přes Heiligwasser. Z chaty Patscherkofelhaus (1.970 metrů) pokračujte po borovicové stezce Zirbenweg na chatu Boscheben, pak odbočte vpravo stoupejte po chodníku Glungezersteig na chatu Glungezerhütte (2.610 metrů). Doporučujeme jako přídavek krátké výstupy na okolní hory Sonnenspitze (2.639 metrů) a Glungezer (2.677 metrů). Odměnou vám budou nádherné výhledy na více než 500 vrcholků hor.

Etapa 2: Glungezerhütte – Lizumer Hütte
Převýšení nahoru/dolu: 705/1.295 metrů, doba chůze: 6 hodin a 45 minut, délka: 14,5 kilometerů

Glungezer – Gamslahner – Kreuzjöchl – Kreuzspitze – Rosenjoch – Grünbergspitze – Grafmartspitze – Naviser Jöchl – Mölsjoch – Schoberspitze – Mölser Sonnenspitze – Klammjoch – Lizumer Hütte.
Z chaty Glungezerhütte jděte po mírné a dobře značené hřebenové cestě jižním směrem. Oblast bývá označována jako „seven Tuxer summits“. Nejvyšším bodem túry je vrchol Grünberg s 2.790 metry. Pokračujte po hřebeni dále až na Wattener Lizum k horské chatě Lizumer Hütte (2.019 metrů). Chata leží ve vojenském cvičícím prostoru „Lizum Walchen“. Informace o čase střelby a pravidla chování zjistíte na www.wattenberg.tirol.gv.at nebo na telefonu +43.50201.6442010.
Tip: První náročný a černě značený úsek můžete obejít přes Tulfeinjöchl, Gwannsteig, Steinkasern a Naviser Jöchl.

Etapa 3: Lizumer Hütte – Weidener Hütte
Převýšení nahoru/dolu: 672/891 metrů, doba chůze:  5,5 hodiny, délka: 11,7 kilometerů

Z chaty Lizumer Hütte jděte po hlavní alpské magistrále 02A kolem kostela Soldatenkirche, skrz staré borovicové lesy pod horou Torspitze, přes Eiskarspitze a Hippold až na vrchol Grafennsjoch (2.450 metru). Následuje klesání do údolí podél potoka Weerbach až na Grafennsalm a dále na chatu Weidener Hütte (1.799 metrů). Pokud po cestě chcete vystoupat na zajímavý vrchol, doporučujeme Geier (2.858 metrů) nad chatou Lizumer Hütte, výšlap zvládnete za necelé tři hodiny.

Etapa 4: Weidener Hütte – Rastkogelhütte
Převýšení nahoru/dolu: 1.049/733 metrů, doba chůze: 6,5 hodiny, délka: 12,4 kilometerů

Z chaty Weidener Hütte pokračujete údolím po hlavní alpské magistrále 02A podél potoku Nafingbach, dále přes Nafingalm na úpatí hory Halslspitze až na Nurpensjoch. Po chodníku č. 318 stoupáte na Rastkogel (2.762 metrů). Následuje cesta po hřebeni kolem 2 malých jezer na Sidanjoch (2.762 metrů) a sestup k chatě Rastkogelhütte (2.124 metrů).

Etapa 5: Rastkogelhütte – Hochfügen – Kellerjochhütte
Převýšení nahoru/dolu: 878/759 metrů, doba chůze: 6 hodin, délka: 14 kilometerů

Z chaty Rastkogelhütte se vrátíte zpátky na Sidanjoch (2.127 metrů) a pozvolna sestupujete po chodníku 316 k chatě Pfundsalm-Mittelleger (1.832 metrů) a pokračujete dále podél potoka Finsingbachs do Hochfügen (1.470 metrů). Zde můžete přespat nebo v případě nutnosti sestoupit dolů do údolí. Jinak pokračujte po stezce 316 na Maschentalalm (1.717 metrů) a do sedla Loassattel (1.675 metrů). Dále můžete pokračovat buď po stezce 311 přes Naunzalm až na chatu Kellerjochhütte nebo stoupáte dále po chodníku 316 na Kuhmesser s nádherným výhledem na Innsbruck a údolí Zillertal. Z vrcholu pak klesáte na chatu Kellerjochhütte.

Etapa 6: Kellerjochhütte – Schwaz
Převýšení dolu: do Grafenastu 900 metrů, do Schwazu 1.730 metrů, doba chůze: do Grafenastu 2 hodiny, do Schwazu 5 hodin, délka: do Grafenastu 6 kilometerů, do Schwazu 11,6 kilometerů

Než  zahájíte sestup zpátky do údolí, doporučujeme krátkou odbočku ke kapličce na vrcholu Kellerjoch (2.344 metrů) s nádherným výhledem na pohoří Karwendel. Stejnou cestou se vrátíte na chatu a klesáte po stezce Jägersteig přes chaty Hochleger a Niederleger na pastvině Naunzalm. Pokračujete po stezce až narazíte na cestu „Alter Kellerjochweg“, která vede pod číslem 312 na Hochpillberg, horní stanici lanovky Grafenast (1.347 metrů) a do Schwazu.

Místa u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

vaše cílová adresa: Bilgeristraße 24, Igls

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Turistika v regionu

nahoru
Zpravodaj

Přihlaste se k odběru bezplatného zpravodaje a těšte se na novinky ze srdce Alp.