MTB okruh kolem Hohe Salve, © Norbert Eisele-Hein

MTB okruh
Hohe Salve

Tento okruh pro horská kola vede převážně po lesních stezkách a klidných vedlejších silnicích okolo úpatí vrcholu Hohe Salve (1828 m). Trasa začíná v obci Hopfgarten v údolí Brixental, dále vede přes městečko Brixen im Thale a pak stoupá Kitzbühelskými Alpami až do ski areálu na hoře Salvenberg, odkud se otevírají krásné výhledy na pohoří Wilder Kaiser. Závěrečný úsek trasy pokračuje přes obce Söll a Itter zpět do Hopfgartenu. Podél trati je na výběr celá řada horských chat a restaurací, kde se podávají vynikající tyrolské speciality. Zhruba 37 kilometrů dlouhá trasa má stoupání 1120 výškových metrů a je tedy vhodná spíše pro jezdce v dobré fyzické kondici.

otevřít interaktivní mapku

Charakteristika

• Okružní výlety
  • Bezbariérové
  • Dobíjecí stanice pro horská kola

Obtížnost

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Parkování

Parkoviště u spodní stanice lanovky Salvena, Hopfgarten im Brixental

Kde se dá najíst a napít

• Lendwirt in Unterwindau
  • Restaurace Gründlalm
  • Alpengasthof Hochsöll
  • Alpengasthof Salvenmoos
  • Různá další místa kolem celé trasy

Ke stažení

Popis trasy

Start trasy je na parkovišti u spodní stanice lanovky Salvena v obci Hopfgarten.  Vydejte se po silnici Brixentaler Strasse směrem na Kitzbühel, asi po 500 metrech ze silnice sjeďte do osady Elsbethen a pokračujte napříč celou osadou až k odbočce na cyklostezku č. 274. Zde začíná náročné stoupání po klidné silnici kolem vodní nádrže a pak lesem až k osadě Gruberberg. Po dalších 2,8 kilometrech odbočte doleva na cyklostezku č. 206 směrem na Schwaigerberg a pak vás čeká krátký sjezd přes osady Westendorf, Lendwirt a Unterwindau. V posledně jmenované přejeďte přes řeku Windauer Ache a pokračujte ven z údolí. Těsně před penzionem Lendwirt odbočte doprava směrem na Westendorf. Po krátkém stoupání (asi 100 výškových metrů) přes pole a pastviny pokračujte rovně přímo do centra vesničky Westendorf. U budovy obecního úřadu („Gemeindeamt") zahněte doprava na Dorfstrasse a potom do Bichling Strasse směrem na Bichling.

Dále projeďte kolem vesnice Achenberg a pak zamiřte na severovýchod směrem na Brixen im Thale. Až dorazíte k jezeru Erlensee, podjeďte pod železniční tratí a pokračujte do Brixenu. Tam zahněte doleva na Dorfstrasse, pak doprava na Bahngraben a přes Unterer Sonnberg na cyklostezku č. 265, po které dojedete až do vesnice Hochbrixen-Hochsöll. Závěrečný úsek vede po asfaltové silnici a pak po lesní stezce přes Oberer Sonnberg a Jodlgraben zpět na místo startu.

Při alternativní, méně náročné trase můžete využít lanovku z Brixen im Thale do Hochbrixenu

Od horní stanice lanovky v Hochbrixenu se vydejte po stezce, která vede více méně plochým terénem kolem jezera Filzalmsee a chaty Silleralm směrem na západ do Hochsöll. Poté následuje asi pětikilometrové stoupání po cyklostezce č. 350 na sever přes vrchol Salvenberg, Obhaus a Stampfanger až do Söllu. Před vesnicí podjeďte pod hlavní silnicí, pokračujte do centra a dále po zelených cedulích na cyklostezku Wilder Kaiser. Ta míří přes Pirchmoos a po silnici Loferer Strasse směrem na Wörgl až ke spodní stanici lanovky Salvistabahn ve Schwendu u Itteru. Kousek za budovou lanovky ve Schwendtu zahněte doleva a vyšlápněte kopec, pak stezka pokračuje přibližně 2,5 km přes pole a zavede vás do centra Itteru. U kostela zamiřte po silnici směrem na Hopfgarten. V táhlé pravotočivé zatáčce za vesnicí odbočte ze silnice na cestu, která vede k fotbalovému hřišti (cedule „Ed") a pak zatáčí doleva a napojuje se na cyklostezku č. 269 vedoucí mezi poli. Tam začíná být terén více strmý a stezka se dále vine přes menší les k osadě Hacha. Z těchto míst se spouští asfaltová silnice dolů do Hopfgartenu až ke kostelu. Závěrečný úsek vede po silnici Schmalzgasse zpět na parkoviště u lanovky Salvena.

Místa u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: Hohe Salve (47.44584,12.16067)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!