Jezero Fernsteinsee u Nassereith, © Tirol Werbung / Bernhard Aichner
Hrad Altfinstermünz u Nauders, © Tirol Werbung / Bernhard Aichner
Pevnost Ehrenberg a vysutý most Highline 179 u Reutte, © Tirol Werbung / Lisa Hörterer
Hrad Kronburg poblíž Landecku, © Tirol Werbung / Martin Venier

Dálková trasa
Via Claudia Augusta

Kdysi to bývala důležitá obchodní trasa vedoucí od Dunaje k Jadranu. Dnes je Via Claudia Augusta dálkovou turistickou stezkou v místech s nádhernou přírodou, zajímavou kulturou a množstvím nevšedních atrakcí. Úsek Via Claudia Augusta na tyrolském území je dlouhý přibližně 150 kilometrů a dozvíte se na něm mnohé o historii regionu, krajině a místních lidech.

Via Claudia Augusta vede přes Národní park Reutte, kolem jezera Heiterwanger See a rozeklaných štítů masivu s vrcholem Zugspitze. Stezka vystoupá až k průsmyku Fernpass a dále míří přes údolí Inntal s mnoha hrady a kaňony a města Imst a Landeck. Poté, co trasa projde západní částí Tyrolska (Tyrolský Oberland), opět začne stoupat k průsmyku Reschenpass a dál pokračuje do Itálie.

Tyrolská část stezky Via Claudia Augusta se dělí na devět etap, přičemž každá z nich se dá ujít za den. Ale samozřejmě si je můžete podle osobních preferencí zkrátit nebo prodloužit. Stezku Via Claudia Augusta nechal vybudovat císař Claudius jako první solidní cestu přes Alpy již před zhruba dvěma tisíciletími a trasa dodnes zůstává důležitou tranzitní spojnicí mezi jihem a severem. Celková délka stezky Via Claudia Augusta mezi městem Donauwörth v Rakousku a italskými Benátkami je 600 kilometrů, které se dají rozdělit na 30 etap.

Přečtěte si vícezobrazit méně

Délka

150 km

Časová náročnost

9 den (dny)

Charakteristika

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Popis trasy

Etapa 1: Füssen – Pinswang – Reutte

Nahoru/dolů: 345/283 výškových metrů, doba chůze: 4 a ¾ hodiny, vzdálenost: 15,8 kilometrů

Vydejte se z obce Füssen po břehu podél řeky Lech a hlavní silnice („Landstrasse 396") a jděte po stezce až k odbočce, kde zamiřte směrem mezi dvě hory, Stiglberg a Kratzer. Dále pokračujte ke dvěma malým osadám Unterpinswang a Oberpinswang. Pak vystoupejte přes sedlo Kniepass až k idylickému jezeru Urisee (ideální místo na odpočinek a ochlazení v horkých letních dnech). Závěrečná sekce první etapy vede kolem osady Mühl až do města Reutte.

Etapa 2: Reutte – Klause Ehrenberg – Heiterwang – Bichlbach

Nahoru/dolů: 301/77 výškových metrů, doba chůze: 4 a ½ hodiny, vzdálenost: 14,8 kilometrů

Z centra Reutte zamiřte ke zřícenině hradu Ehrenberg, která se tyčí na skále jen kousek za městem v místech, odkud se otevírají krásné výhledy na region Ausserfern na západě Tyrolska. Několik staletí staré ruiny hradu nabízejí fascinující vhled do způsobu, jakým zde lidé kdysi žili. Pokud vás nebude tlačit čas, zajděte se projít na blízký vysutý most Highline179, který se pohupuje nad hlubokým kaňonem. Číslovka 179 odkazuje na fakt, že most visí v závratné výšce až 179 metrů nad zemí! Od mostu cesta pokračuje k obci Heiterwang, nedaleko jezer Heiterwanger See a Plansee. Na obou jezerech fungují vyhlídkové lodě, na kterých se můžete vydat na krátkou plavbu. Druhá etapa končí ve vesnici Bichlbach, kde hlavní místní silnice přesně kopíruje trasu původní stezky Via Claudia Augusta.

Etapa 3: Bichlbach – Lermoos – Biberwier

Nahoru/dolů: 159/252 výškových metrů, doba chůze: 3 a ¾ hodiny, vzdálenost: 12,5 kilometrů

Ve třetí etapě pokračuje dobrodružství po trase původní stezky Via Claudia Augusta z Bichlbachu přes sousední vesnice Engle a Lähn a dále až do obce Lermoos. Na tomto úseku se před vámi otevřou krásné výhledy na rozeklané skalní štíty, které tvoří masiv Zugspitze. Doporučujeme vyjet lanovkou na náhorní plošinu Zugspitze, nebo se zastavit v malebné vesničce Ehrwald. Tato sekce stezky kolem dnešního Lermoosu představovala pro stavitele Via Claudia Augusta před dvěma tisíciletími velkou výzvu, protože ve zdejší bažinaté krajině museli často používat na přemostění tisíce a tisíce kmenů stromů, aby se římská silnice nesesouvala. Třetí etapa končí v obci Biberwier.

Etapa 4: Biberwier – Fernpass – Nassereith

Nahoru/dolů: 312/455 výškových metrů, doba chůze: 5 ½ hodiny, vzdálenost: 17 kilometrů

Vydejte se z Biberwieru vzhůru k sedlu Fernpass po stezce, která se vine kolem několika horských jezer. Pak cesta přechází přes Fernpass-Strasse, která je jednou z nejvýznamnějších vysokohorských silnic vedoucích z Tyrolska do Německa a dále vede k jezeru Fernsteinsee. Na ostrůvku uprostřed vodní hladiny uvidíte ruiny hradu, který tam kdysi stával. Na břehu jezera se tyčí další hrad - Fernstein, který je mnohem zachovalejší. Pak pokračujte k osadě Sankt Wendelin, kde bývalo významné těžební centrum a dále až do konce čtvrté etapy v obci Nassereith.

Etapa 5: Nassereith – Tarrenz – Imst

Nahoru/dolů: 235/276 výškových metrů, doba chůze: 5 hodin, vzdálenost: 17 kilometrů

Za Nassereithem se krajina doširoka otevírá a cesta míří do údolí Gurgltal, stále po trase původní římské silnice. Ve vesnici Tarrenz se stezka stáčí na protější stranu údolí a dále pokračuje až do cíle páté etapy v Imstu. Zdejší region je známý pro své dávné masopustní tradice, místní komunity dodnes vždy v únoru slavnostně zahánějí zimu a vítají blížící se jaro. Najdete zde několik specializovaných muzeí, kde jsou k vidění pestrobarevné kostýmy využívané při karnevalových slavnostech. Za návštěvu rozhodně stojí Knappenwelt Gurgltal, open-air muzeum s expozicí přibližující těžbu v této oblasti. Milovníkům piva pak doporučujeme komentovanou prohlídku pivovaru Starkenberg. Imst je největší město v západní části Tyrolska a jeho historie sahá až do předřímského období.

Etapa 6: Imst – Zams – Landeck

Nahoru/dolů: 374/334 výškových metrů, doba chůze: 6 ½ hodiny, vzdálenost: 22,4 kilometrů

V šesté etapě z Imstu Via Claudia Augusta míří do údolí Inntal. Mezi nejzajímavější místa v tomto úseku patří vřesoviště Milser Au a „adventure vesnice“ Trofana Tyrol. Dále cesta pokračuje na druhý břeh řeky Inn a poté přes několik vesniček směrem ke hradu Kronburg, který se tyčí na vrcholku skály vysoko nad údolním dnem. Poté stezka vede přes městečko Zams až do cíle šesté etapy v Landecku, kde je k vidění celá řada památek. Doporučujeme zdejší muzeum historie tohoto kraje.

Etapa 7: Landeck – Fliess – Ried im Oberinntal

Nahoru/dolů: 335/282 výškových metrů, doba chůze: 5 ½ hodiny, vzdálenost: 18.7 kilometrů

Z Landecku se trasa vine úsekem s celou řadou ostrých zatáček na náhorní plošinu Fliesser Platte ve výšce přes 1000 metrů a dále až do vesnice Fliess, kde je informační centrum o historii silnice Via Claudia Augusta. Z Fliessu cesta pokračuje zpět dolů do údolí Inntal, pak po mostě přes řeku Inn a dále po protějším břehu podél vody. Projdete kolem vesničky Prutz a dále do obce Ried im Oberinntal, kde sedmá etapa končí. Právě tento úsek Via Claudia Augusta z Landecku je nejzajímavější a nejatraktivnější, uvidíte na něm rozmanité budovy a stavby z různých historických období.

Etapa 8: Ried im Oberinntal – Pfunds

Nahoru/dolů: 411/328 výškových metrů, doba chůze: 5 hodin, vzdálenost: 16,3 kilometrů

V osmé etapě cesta pokračuje podél řeky Inn a kolem úpatí prosluněné náhorní plošiny, která je domovem trojice vesnic Serfaus, Fiss a Ladis. Až budete procházet vesnicí Tösens, mějte oči otevřené, abyste nepřehlédli půvabný kamenný most v římském stylu. Nenechte se však zmást jeho pradávným vzhledem, ve skutečnosti pochází až ze středověku. Dále cesta vede po trase původní Via Claudia Augusta, přes několik vesniček až do cíle osmé etapy v obci Pfunds. Zde doporučujeme prohlídku soutěsky Radurschlklamm a procházku do údolí Pfundser Tschey.

Etapa 9: Pfunds – Altfinstermünz – Nauders – Reschensee

Nahoru/dolů: 180/22 výškových metrů, doba chůze: 4 hodiny, vzdálenost: 15,2 kilometrů

Závěrečná devátá etapa vede z Pfundsu údolím Inntal k impozantní pevnosti Altfinstermünz s muzeem historie tohoto kraje. Od pevnosti se svezte autobusem do Nauders (práce na tomto úseku Via Claudia Augusta dosud nebyly dokončeny). Z Nauders pak pokračujte přes sedlo Reschenpass (1507 metrů nad mořem, vůbec nejvyšší bod celého putování) do Itálie. Až budete procházet kolem jezera Reschensee, připravte si fotoaparát, abyste si mohli vyfotit surreálnou scénu věže zatopeného kostela, která se tyčí z vodní hladiny.

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: Via Claudia Augusta (48.71574,10.77271)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!