19. etapa na Orlí cestě: Z horské chaty Anhalter Hütte na chatu Hanauer Hütte

Pozor, na této etapě Orlí cesty vám hrozí úraz. Jde se totiž přes údolí Pfafflartal do Pfafflar, což zavání zlomením jazyka :). Ale nebojte, samotná cesta je klidná. Stezka začíná exponovanou pasáží zajištěnou fixními lany nahoru na Steinjöchl, po které hned následuje horský pas Hahntennjoch. V údolí Pfafflartal prochází trasa skrz malebné, tyrolské vesničky. Následuje odbočka do dalšího horského údolí Angerletal, odkud už začíná stoupání na horskou chatu Hanauer Hütte. Pokud hledáte nekonečný klid a horské ticho, tak jste správně. Nacházíte se uprostřed chráněné oblasti Muttekopfs s celkovou rozlohou 38 čtverečních kilometrů. Díky poloze nad hranicí lesa v alpském pásmu vysokých hor tu roste mnoho vzácných skalniček. Ve srovnání s s vápencovými pohořími je zde mnohem bujnější vegetace.

Speciální tipy na 19. etapě Orlí cesty v Tyrolsku

Orlí výhled v Tyrolsku: Po vysokohorském výšlapu si rádi odpočinete při pohledu na klidné tyrolské vesničky. Staré dřevěné domy v obci Pfafflar patří k nejstarším v Tyrolsku. Původní domy jsou z počátku 13. století a při stavbě se dělníci obešli bez pil nebo kovových hřebíků. Nezapomeňte se zastavit v horské vesničce Bogen a vyfotit se u vodopádu.

Orlí odměna v Tyrolsku: Dominantním vrcholem na této části Orlí cesty je hora Falschkogel. Dobře ji uvidíte z vrcholku Steinjöchl, odkuď můžete rovnou zahájit výstup. Pro Falschkogel jsou typické ostré skalní útesy na severní stěně a naopak nadýchané louky na jižní straně hory. Ale pozor, louky nejsou tak jemné, jak se na první pohled zdají, naopak jsou extrémně strmé. Dokonce i falešná hora Falschkogel občas mluví pravdu a každému, kdo chvilku nedává pozor, rychle vysvětlí tvrdé zákony gravitace.” .

otevřít interaktivní mapku

• Bezbariérové pěší túry
  • Rundwanderung

Obtížnost

středně těžké (červené stezky)

nadmořská výška

2 180 m 1 350 m

Výškový rozdíl-výstup 750 m
výškové metry dolů 870 m

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.

Ke stažení

popis trasy

Začátek etapy: Anhalter Hütte

Nejprve seběhnete pár kroků na západ z horské chaty Anhalter Hütte, ale hned po té začnete za pomoci fixních lan šplhat ostře nahoru na Steinjöchl. Ještě chvilku stoupáte, ale pak stezka postupně zvolní a začnete klesat klečí a po horských loukách směrem na jihozápad na Hahntennjoch. V místě, kde se cesta přiblíží k silnici, se vydáte přes louku po červené značce a poté odbočíte doprava a začnete klesat směrem na západ. Po chvilce uvidíte značení "Hanauer Hütte". Cesta vede severně od silnice po horském chodníku a postupně přechází přes louky, do lesa a borovicové kleče. Když přejdete malou rokli, dorazíte k silnici. V levé zatáčce uvidíte na zdi zelenou značku a vydáte se severně od silnice směrem dolů (trasa č. 601). Brzy uvidíte první domky tyrolské vesničky Pfafflar. Tady se můžete rozhodnout, zda pokračovat po normální, značené cestě nebo se na chatu Hanauer Hütte vydat zkratkou přes údolí Fundaistal a vrcholek Galtseitejoch.

Občerstvení: Gasthaus Pfafflar

Pokud se vydáte “normálkou”, projděte celý Pfafflar a na konci vesnice u směrovky na “Bogen” odbočte vlevo přes cestu a potok. Stezka běží idylicky podél potoka. U skupiny domků máte znovu možnost odbočit na zkratku směrem na Galtseitejoch). Normální cesta vede na západ a postupně střídá úzkou stezku a vápencový chodníček. Před vesnicí Boden vás čeká ostré klesání až k parkovišti. Tady přejděte potok Fundaisbach a sledujte ukazatele na horskou chatu "Hanauer Hütte". Trasa pokračuje po kvalitní lesní cestě směrem do údolí Angerletal. Za mostem přes potok Angerlebach začne pozvolné stoupání řídkým lesem. Po chvilce na vás vykoukne horská chata Hanauer Hütte na protější náhorní plošině. Následuje krátké klesání, po kterém cesta opět začne šplhat podél širokého štěrkového koryta do Angerletalu. U dolní stanice nákladní lanovky se cesta zúží do horského chodníčku, který prudce stoupá v serpentinami až k horské chatě Hanauer Hütte (1.922 Meter), přímo pod horský masív hory Kogelseespitze.

Cíl etapy: Hanauer Hütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

vaše cílová adresa: Imst

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Rozšířené vyhledávání

Turistika v regionu

nahoru
Zpravodaj

Přihlaste se k odběru bezplatného zpravodaje a těšte se na novinky ze srdce Alp.