Cyklostezka podél řeky Inn poblíž Kronburgu, © Oliver Soulas
Cyklostezka podél řeky Inn poblíž Kufsteinu, © Oliver Soulas
Most přes řeku Inn poblíž Kufsteinu, © Oliver Soulas

Cyklostezka podél řeky Inn

Se svými 520 km se Innradweg řadí mezi nejdelší cyklostezky v Evropě. Míří od pramene řeky Inn ve švýcarském Engadinu až do německého Passova, kde se vlévá do Dunaje.

Scénická trasa podél řeky Inn nabízí ojedinělé přírodní, kulturní i kulinářské zážitky, přičemž přes území Tyrolska vede celkem 211 km z celkové délky trasy Innradweg. Tyrolský úsek začíná u obce Martina na švýcarsko-rakouské hranici a pokračuje převážně po bezpečných a dobře značených cyklostezkách podél řeky Inn až do vesnice Erl poblíž Kufsteinu. Pětidenní trasa je ideální především pro cyklistické požitkáře, seniory a rodiny s menšími dětmi, protože kromě několika kratších stoupání vede převážně v rovinatém terénu. To ale v žádném případě neznamená, že je nudná – právě naopak.

Innradweg se vine rozmanitou alpskou krajinou přes divoká a stále nepříliš probádaná místa, kolem malebných starobylých měst s bohatou historií, jako je třeba Schwaz nebo Kufstein, a romantických hradů a zámků. Cestou tak oceníte nejen působivou scenérii, ale také vyváženou kombinaci fyzické námahy a zábavy, kulturní památky, bohatou nabídku atrakcí a aktivit pro děti i skvělé jídlo v restauracích podél trasy. Od 6. května do 15. září 2022 je pro cyklisty (a jejich kola či zavazadla) na Inntalské cyklostezce v provozu speciální kyvadlová doprava z Passau do St. Moritz nebo obce Maloja.

Scénická trasa podél řeky Inn nabízí ojedinělé přírodní, kulturní i…

Přečtěte si vícezobrazit méně

Délka

211 km

Časová náročnost

5 den (dny)

Charakteristika

• Okružní výlety
  • Bezbariérové
  • Dobíjecí stanice pro horská kola

Obtížnost

Popis trasy

Etapa 1: Martina (Švýcarsko) / Pfunds (Rakousko) - Landeck
Vzdálenost: 46 kilometrů; doba jízdy: 3 hodiny a 45 minut

Zpočátku se Innradweg vine po zvlněných loukách, které se prostírají na obou březích řeky Inn. První část etapy na tyrolském území vede po stejné trase jako cyklostezka Via Claudia a kolem celé řady pamětihodností - například středověké pevnosti Altfinstermünz v soutěsce poblíž rakousko-švýcarské hranice. V pevnosti, jejíž součástí je impozantní věž, dřevěný most a jeskyně, můžete navštívit muzeum. Tato zastávka vás příliš nezdrží, jde jen o krátkou zajížďku z vesnice Pfunds, kde cyklostezka vede přímo skrz věž „Turaloch". Dále trasa pokračuje do obce Tösens a podél mostu, který vybudovali staří Římané (je považován za vůbec nejstarší most v celém Tyrolsku). Kousek za vesnicí Prutz se horní údolí Inn stáčí doleva a následuje osmikilometrový úsek do města Landeck, kde první etapa končí.

Další zajímavosti podél trasy: zámek Siegmundsried, minerální pramen Sauerbrunnquelle v obci Prutz, Archeologické muzeum ve Fliessuzámek v Landecku, zřícenina Schorfenstein ve Stanzu poblíž Landecku.

Etapa 2Landeck Telfs
Vzdálenost: 52,6 kilometru; doba jízdy: 3 hodiny a 45 minut

Z Landecku trasa pokračuje přes obce Perjen a Zams. V Zamsu láká k prohlídce soutěska Zammer Lochputz s nejstarší vodní elektrárnou v Tyrolsku. Poté Innradweg míří do obce Schönwies a dále do Imstu, kde je k vidění další divoká soutěska - Rosengartenschlucht. Až vyjedete z Imstu, pokračujte podél řeky Inn. V tomto úseku je terén lehce kopcovatý a cyklostezka vede střídavě nahoru a zase dolů k vodě. Ještě než dojedete k tunelu Roppener, můžete prozkoumat soutěsku Imster Schlucht. Další zajímavou atrakcí je klášter ve Stamsu, jeden z vůbec nejstarších v Rakousku. Od impozantního kláštera vás čeká už jen krátká jízda do městečka Telfs na úpatí mohutného pohoří Mieming.

Další zajímavosti podél trasy: Zámek v Landeckujablečná naučná stezka Apfelmeile v Haimingu, poutní místo u zříceniny hradu Kronburg

Etapa 3Telfs Innsbruck
Vzdálenost: 28,5 kilometru; doba jízdy: 1 hodina 45 minut

Z Telfsu pokračuje Innradweb podél řeky Inn přes vesničku Zirl na úpatí mohutné skalní stěny Martinswand, která je oblíbeným cílem horolezců, až do Innsbrucku. Hlavní město Tyrolska nabízí bezpočet působivých pamětihodností: Zlatou stříšku, zámek Ambras, císařský palác Hofburg, bezpočet muzeí, nebo třeba lanovku na horu Nordkette a mnoho dalšího.

Další zajímavosti podél trasy: Muzeum v kulturním centru Noaflhaus v Telfsu, historické centrum Innsbrucku, skokanský můstek Bergisel nebo restaurace Ottoburg (také v Innsbrucku)

Etapa 4Innsbruck Strass
Vzdálenost: 52,5 kilometru; doba jízdy: 3 hodiny

Z Innsbrucku trasa pokračuje podél levého břehu řeky Inn do městečka Hall in Tirol. Zde doporučujeme krátkou zastávku spojenou s prohlídkou půvabného a krásně zachovaného středověkého centra, které je vůbec největší v Tyrolsku. Pak přejeďte přes most na druhý břeh řeky a zamiřte do Volders. Následující úsek vede kolem zeleninových plantáží a malých městeček, jako je například Wattens nebo Schwaz. Než dorazíte do cíle čtvrté etapy ve městě Strass na začátku údolí Zillertal, doporučujeme zastávku ve Schwazu, který v období středověku býval centrem těžby stříbra. Zdejší hornické muzeum rozhodně stojí za návštěvu.

Další zajímavosti podél trasySwarovski Crystal Worlds ve Wattens, zámek Tratzbergsoutěska Wolfsklammúzkokolejka Zillertalbahn

Etapa 5Strass Kufstein/Erl
Vzdálenost: 52 kilometrů; doba jízdy: 3 hodiny

Ze Strassu cesta vede podél řeky Inn do obce Brixlegg. Tam se můžete vydat na krátkou zajížďku do Kramsachu a navštívit Museum Tiroler Bauernhöfe (Muzeum tyrolských selských usedlostí). Anebo pokračujte do Rattenbergu, nejmenšího města v Rakousku s překrásným historickým centrem. Dále trasa projíždí obcemi Radfeld a Wörgl. Až dorazíte do Kirchbichlu, máte před sebou už jen závěrečný rovinatý úsek přes Kufstein až do cíle ve vesnice Erl s půvabnou budovou místní opery.

Další zajímavosti podél trasyTyrolské hřbitovní muzeum v Kramsachu, pevnost v Kufsteinu

!Pozor! Změna trasy / v obci Wörgl a poblíž vesnice Erl je Inntalská cyklostezka odkloněna (viz. GPX souřadnice ke stažení)

Z důvodu rozsáhlých stavebních prací v oblasti dálničního mostu u průmyslového parku Wörgler je Inntalská cyklostezka v období od 20. dubna 2022 do 30. června 2022 částečně odkloněna.

Trasa objížďky u Wörglu vede tudy:

Při příjezdu od Innsbrucku po stezce Giessenweg ke křižovatce u Umspannwerk - dále vpravo na Giessenweg - za hřištěm doleva na stezku Madersbacherweg ke kruhovému objezdu - z kruhového objezdu čtvrtým výjezdem na silnici KR-Martin-Pichler-Strasse k dalšímu kruhovému objezdu - na kruhovém objezdu druhý výjezd – dále podjezdem pod železniční tratí - pak druhou ulicí vlevo do Franz-Grillparzer-Strasse - podjezdem pod dálničním mostem - vpravo na Innradweg.

Při příjezdu z Kufsteinu po silnici Franz-Grillparzer-Strasse na odpočívadlo Innsteg ve Wörglu - pokračujte vlevo po Franz-Grillparzer-Strasse pod dálničním mostem a podjezdem - vpravo na KR-Martin-Pichler-Strasse - podjezdem pod železniční tratí na kruhový objezd - druhým výjezdem a pak na další kruhový objezd - na kruhovém objezdu prvním výjezdem na Augasse - po Augasse asi 50 m – pak zahněte doleva na stezku Madersbacherweg - po Madersbacherweg až na konec - doprava na stezku Giessenweg - pokračujte po Giessenweg k elektrické rozvodně – nakonec doleva zpět na původní cyklostezku.

Objížďka Inntalské cyklostezky v obci Erl kvůli staveništi na Inndammu mezi říčními kilometry  174+400 a 178+000. Odklon začíná u budovy Zollhaus v Erlu a končí u soutěsky Tiefenbach.

Více informací najdete zde

Místa u trasy

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: Cyklostezka podél řeky Inn (46.88544,10.4647)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!