8. etapa trasy: Steinach am Brenner - Tulfes

Příjemná nenáročná etapa nás očekává v údolí Wipptal. Nejprve nás vyveze lanovka Bergeralmbahn ve městě Steinach o 500 metrů výše. Zde si užijeme velkolepého panorama na údolí Wipptal a jeho boční údolí, než se pustíme do jednokilometrového sjezdu do města Tulfes v údolí Inntal. Při tom jedeme z Matrei po staré římské silnici na západní straně údolí Wipptal malebnými vesničkami s několika zajímavými studnami a zákoutími. Pod známou horou Patscherkofel, domovskou horou města Innsbruck, si opět užijeme výhled na údolí Inntal, než se dáme východním směrem a jedeme po vrstevnici do města Tulfes, cíle této etapy.

Zážitky

• Pohodlná etapa trasy Tirol Mountain Bike Safari pouze s 400 výškovými metry výšlapu
  • 1.000 výškových metrů sjezdu se dělí na jeden delší sjezd do města Steinach a několik kratších sjezdů po cestě do města Tulfes.
  • Malé vesničky na východní straně údolí Wipptal podél staré – dnes již asfaltované –  římské silnice jsou malebné  a tato trasa nabízí nezvyklé pohledy do hezkého údolí, které je většinou známe pouze pro svoji dálnici jako údolí dálnice do Itálie „Tal der Brennerautobahn“
  • Park Bikepark Tirol ve městě Steinach nabízí milovníkům sjezdu downhill dva sjezdy od lanovky Bergeralmbahn do údolí.

otevřít interaktivní mapku

Ke stažení

popis trasy

Průběh etapy

Ve městě Steinach sjedeme pohodlně pár set metrů k údolní stanici lanovky. Lanovkou vyjedeme nahoru do výšky 1.600 m n. m. a pokocháme se krásným pohledem na údolí Wipptal. Odtud sjíždíme několika serpentinami nejprve směrem na východ, později na sever po trase pro horská kola do údolí do města Steinach. Zde pokračujeme po cyklotrase, známé z poslední etapy, opět směrem ven z údolí. Ve měste Matrei odbočíme na východ na starou římskou silnici a jedeme po ní několika stoupáními severním směrem. Pod horou Patscherkofel odbočíme směrem na východ a jedeme ve stejné výšce do města Tulfes, cíle této etapy.