13. etapa trasy: Alpbach - Niederau/Wildschönau

Po tom, co jsme si užili nádherných výhledů z Reither Kogel do údolí Inntal na předešlé etapě, si můžeme během této etapy užívat panoramat směrem Wilder Kaiser a první „Sneak Preview“ na kitzbuehelské Alpy Kitzbühler Alpen na horizontu. Cesta vedoucí nad městem Inneralpbach je naprosto nezapomenutelná.

Zážitky

• Během této etapy zdoláme 930 výškových metrů výšlapu
  • Sjíždíme 1.950 výškových metrů, při čemž obvzláště sjezd od restaurace Hornboden do Inneralpbach vyžaduje dobrou kondici a cyklistické schopnosti, protože štěrková cesta je úzká a plná ostrých zatáček
  • Také zbytek trasy vede přes asfaltované a  štěrkové silnice s krátkými trailovými pasážemi
  • Pohled na Inneralpbach a výhledy při přejezdu pod horou Schatzberg stojí rozhodně zato udělat si pauzu a vše si vyfotit
  • Při sjezdu do  Thierbach a dále do Niederau nás očekává jen krátký protivýstup a sice z Mühltal do Oberau.
  • Ve vesnici Oberau určitě navštivte pekárnu, kterou uvidíte krátce před ostrou zatáčkou doprava

otevřít interaktivní mapku

Ke stažení

popis trasy

Průběh etapy

Sjedeme pár metrů dolů k lanovce Wiedersbergerhornbahn a nastoupíme. Nahoře u restaurace Hornboden sjedeme kousek dolů pod lanovkou a dále jižním směrem po štěrkové cestě k chatě Moserbaumgartenalm (1.603 m). Odtud sjezd pokračuje prudce dolů serpentinami do vesnice Inneralpbach. Krátce za prvními domy odbočíme doprava a jedeme mírně nahoru jihovýchodním směrem. Za kapličkou „Buamkapelle“  přejedeme most a začneme výšlap směrem na sever. Nejprve po asfaltové, později štěrkové cestě a krátkém trailu loukou dosáhneme nejvyššího bodu etapy v nadmořské výšce 1.680 m.n.m. Nyní sjedeme po louce a později po štěrkové cestě do vesnice Thierbach. Odtud jedeme po asfaltové silnici do údolí do města Mühltal, překonáme krátký protivýstup a sjedeme do města Niederau.