11. etapa trasy: Pertisau - Steinberg am Rofan

Tyrolské jezero Achensee leží jako fjord v horském údolí a ohromuje grandiózní kulisou horských masivů Karwendel a Rofan. Etapa začíná výjezdem lanovkou Karwendelbahn v Pertisau a senzačním panoramatem jezera od jihu na sever. Sjezd do údolí Tristenautal s úžasným pohledem na horu Dristenkopf a za ní ležící pohoří Karwendel je pohodlný a vede několika velkými zatáčkami. Příjemná panoramatická cyklostezka podél jezera nám umožní si trochu odpočinout než začneme s výšlapem 500 výškových metrů k sedlu Kögljoch. Tady nahoře se naposledy rozloučíme s jezerem Achensee, než začneme s trailovým sjezdem a později sjezdem po lesní cestě směrem Steinberg am Rofan.

Zážitky

• 500 výškových metrů od jezera Achensee k sedlu Kögljoch dá pořádně zabrat. Naštěstí je třeba na zbytku trasy zdolat pouze 150 výškových metrů, a tak si mohou stehna alespoň trochu odpočinout
  • 1.150 výškových metrů sjezdu obsahuje krátkou trailovou pasáž u sedla Kögljoch a sjezdy na štěrku.
  • Velkolepá panoramata od jihu či severu, z vrchu či ze břehu na jezero Achensee jsou vždy jiná, ale pokaždé ohromující.

otevřít interaktivní mapku

Ke stažení

popis trasy

Průběh etapy

Po výjezdu lanovkou jedeme skoro po rovině k chatě Bärenbadalm. Dále vede cesta serpentinami dolů jižním směrem do údolí Tristenautal s úžasným pohledem na horu Dristenkopf a za ní ležící pohoří Karwendel. Na konci údolí Tristenautal se cesta stáčí opět na sever a vede až ke golfovému hřišti ve městě Pertisau. Odtud sjedeme mírně dolů k jezeru a jedeme po nábřežní promenádě do města Maurach a dále po cyklostezce na  východním břehu jezera do obce Achenkirch na severním břehu. Ve středu obce přejedeme silnici L181 a stoupáme k sedlu Kögljoch, dále pokračujeme k chatě Köglalm luční stezkou. Za sedlem Kögljoch vede nejprve trail serpentinami dolů, později lesní cestou stále mírně dolů do vesnice Steinberg am Rofan.