24. etapa na Orlí cestě: Z horské chaty Kaiserjochhaus do St. Christoph am Arlberg

24. etapu Orlí cesty do Arlbergu zdobí moře rudých květů alpských květin a technicky náročné úseky. Oproti předchozím etapám je ale tento úsek o poznání snažší. Můžete si tak užívat čerstvého horského vzduchu, nadýchané louky a přírodní krásy tyrolských Alp. Po cestě z horské chaty Leutkircher Hütte minete Vallugu a několik dalších významných vrcholů až dojdete na horskou chatu Ulmer Hütte. Odtud je to už jen kousek do St. Christoph am Arlberg. Jste v cíli, máte za sebou 320 km chůze a prošli jste jednu z nejkrásnějších dálkových tras na světě - Orlí cestu.

Speciální tipy na 24. etapě Orlí cesty v Tyrolsku

Orlí výhledy v Tyrolsku: V tyrolských Alpách většinou hrozí, že při chůzi zakopnete, když se kocháte výhledy na vrcholky hor. Na této etapě jsou ale nejkrásnější obrázky přímo pod vašimi nohami. Květy alpských květin totiž zabarví téměř do ruda louky kolem cesty mezi horskými chatami Kaiserjochhaus a Leutkircher Hütte.

Orlí odměny v Tyrolsku: Část cesty mezi horskými chatami Leutkircher Hütte a Kapall vede po úzké cestě. Strmé stoupání a kluzký terén představují za deště riziko uklouznutí. Ve žlabech na cestě do Bachereggu může ležet sníh až do poloviny července. Díky dobré údržbě trasy jsou ale nejnebezpečnější místa dobře zajištěna.

otevřít interaktivní mapku

Výškový rozdíl-výstup 950 m
výškové metry dolů 1 450 m

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.

popis trasy

Začátek etapy: Kaiserjochhaus

Z horské chaty Kaiserjochhaus stoupáte na západ na zelenou horu. Cesta je místy jištěna fixními lany. Dále pokračujete do horského kotle s nádhernými horskými loukami. Trasa přechází přes svažité louky a táhne se až do sedla mezi vrcholky Schindlekopf a Bergleskopf. Ze sedla pokračujete na západ do dalšího zeleného kotle. Na konci pastviny Geißwasen vystoupáte na kopec a pak sejdete na horskou chatu Leutkircher Hütte. Chata leží ve výšce 2.251 metrů na východním okraji hory Almajurjochs. Z chaty pokračujete dále na západ kolem Almajurjocho až do Bachereggu.

Občerstvení: Leutkircher Hütte, Ulmer Hütte

Odtud máte dvě varianty, horní a dolní cestu. Orlí cesta vede nejprve po lehčí dolní cestě, i když přes strmý, kamenitý terén, až pod vrchol Kapallkopf (cesta je místy jištěna fixními lany). Po dlouhých zimách se tu může sníh držet až do léta. Musíte vystoupat asi 50 výškových metrů až na horní cestu a pokračovat na západ přes kotel „Matun“ až pod horu Matunjoch. Jdete dále kolem Valfagehrjochu, odkud klesáte přes  Gipslöchern (Dolinen) k horské chatě Ulmer Hütte. Při pohledu na západ směrem ke švýcarské hranici se vám otevře úžasný výhled na pohoří Rätikon a jeho vrcholy Zimba, Schesaplana, Drusenfluh a Sulzfluh. Dejte si svačinu nebo oběd na Ulmer Hütte a za chatou odbočte vlevo, směrem na Galzig a pokračujte přes pastviny a sjezdovky lyžařské oblasti Arlberg k dolní stanici Schindlergratbahn. Odtud vyražte po vyhlídkové cestě kolem vysílače Galzig až na horní stanici lanovky. Orlí cesta vede borovicovou kletí po stezce Maienweg až k jezeru Maiensee. U jezera přejděte před mostem na pravo a vydejte se po úzké cestičce směrem na St. Christoph Alm. Poslední úsek závěrečné etapy Orlí cesty vede po Almstraße až do horského pasu Arlberg, odkud je to už jen pár kroků do cíle v hotelu Arlberg Hospiz v horském městečku St. Christoph.

Cíl etapy: St.Christoph am Arlberg

Tip: Napište nám svůj vlastní příběh z putování po Orlí cestě
Každý, kdo došel do cíle poslední etapy Orlí cesty v severním Tyrolsku, může zapsat vlastní příběh do pamětní knihy Orlí cesty. Knížku najdete na recepci hotelu Arlberg Hospiz v městečku St. Christoph am Arlberg.