19. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Dominik Gigler
19. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Holger Gassler

19. etapa Orlí stezky: Z chaty Anhalter Hütte na Hanauer Hütte

Na této příjemné etapě převažuje klesání nad stoupáním. Těšte se na dech beroucí výhledy a vtipné jazykolamy – půjdete totiž přes obec Pfafflar a údolí Pfafflartal.

Úvodní pasáž 19. etapy Orlí stezky z horské chaty Anhalter Hütte na hřeben Steinjöchl vede obtížným terénem plným sutě, kde na několika místech pomáhají ocelová jistící lana. Následuje prudký sestup do sedla Hahntennjochsattel a poté pohodová fáze v odlehlém údolí s obtížně vyslovitelným názvem Pfafflartal a malebnými tyrolskými vesničkami jako z pohlednice.

Poté přijde na řadu odbočka do dalšího horského údolí Angerletal, kde začíná závěrečné stoupání na horskou chatu Hanauer Hütte. Pokud hledáte dobrodružství ve skutečně vysokohorském prostředí, pak jste zde správně: nacházíte se totiž v přírodní rezervaci Muttekopfs o rozloze 38 km² nad hranicí lesa a v horském pásmu, kde roste celá řada vzácných skalniček a další bujná vegetace.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Tradiční dřevěné domy typické pro odlehlé údolí Pfafflar jsou postaveny z kulatých kmenů, přičemž některé z nich pocházejí již ze 13. století. Při stavbě těchto domů se nepoužívala pila ani jakékoli kovové nářadí či spojovací materiály. Spáry mezi kmeny jsou vyplněny maltou a poté zabíleny - díky tomu domy vypadají jako pruhované. Trasa této etapy Orlí stezky vede mimo jiné přes květinová pole nebo kolem burácejících vodopádů. Zdejší nadpozemskou krajinu v celé její kráse můžete obdivovat u vesničky Boden.

Orlí zážitek

Jedním z nejvýraznějších vrcholů ve zdejší drsné vysokohorské krajině je Falschkogel, při pohledu z hřebene Steinjöchl snadno rozpoznatelný podle rozeklaných skal na severním a lehce zvlněných pastvin na jižním rameni. Nenechte se však zmást, terén není tak mírný, jak se při pohledu zdálky zdá - ve skutečnosti jsou zde hodně strmé srázy a celá řada nebezpečných exponovaných míst.

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

StartAnhalter Hütte

Od chaty Anhalter Hütte jděte pár kroků směrem na západ a pak pokračujte po singletrackové stezce, která mírně stoupá do sedla Steinjöchlsattel (na nebezpečném úseku jsou ke skále připevněna jistící lana, kterých se můžete pro jistotu přidržet). Pak stezka poměrně prudce klesá, ale brzy zase pokračuje pozvolnějším sestupem přes louky a kosodřevinu. Jděte dále jihozápadním směrem k sedlu Hahntennjoch obklopenému drsnou alpskou scenérií. V místech, kde se stezka přiblíží k silnici, sledujte červené značky na pastvinách a sestupujte po pravé straně po singletrackové stezce západním směrem. V následujícím úseku se držte ukazatelů k chatě Hanauer Hütte. Cesta vede severně od silnice po pěšině a dále mírně klesá po polňačce přes pastviny, kosodřevinu a smíšený les. Půjdete také malou roklí. Od místa, kde silnice prudce zatáčí doleva, se stezka vine dolů po travnatém pásu (stezka č. 601). Zanedlouho dorazíte k chatě Pfafflar, kde by se dalo odbočit do údolí Fundaistal a přes průsmyk Galtseitejoch dojít do cíle na chatu Hanauer Hütte alternativní cestou.

Občerstvení: Gasthaus Pfafflar

Původní trasa však vede od chaty Pfafflar přes stejnojmennou osadu, zpočátku po silnici, ze které po chvíli odbočíte vlevo na stezku se značením Nach Boden. Přejděte potok a poté sestupujte po idylické singletrackové stezce podél vody (u skupinky několika stavení můžete také odbočit na zmíněnou alternativní trasu přes průsmyk Galtseitejoch). Původní trasa míří západním směrem z kopce dolů, střídavě po singletrackové stezce a po polní cestě, až do vesnice Boden a k parkovišti u chaty Hanauer Hütte. Některé úseky tohoto klesání jsou poměrně strmé. U parkoviště přejděte přes potok Fundaisbach a sledujte ukazatele k chatě Hanauer Hütte. Trasa nyní vede po dobře udržované polní cestě a překračuje potok Angerlebach, který teče do údolí Angerletal. Za mostem cesta opět mírně stoupá a proplétá se řídkým lesíkem. Brzy se před vámi otevře první výhled na chatu Hanauer Hütte, která stojí na náhorní plošině vysoko nad údolím. Poté cesta pokračuje s mírným stoupáním a klesáním přes údolí Angerletal a otevřeným terénem podél širokého suťového koryta. U spodní stanice lanovky odbočte z polní cesty na singletrackovou stezku, která strmě kličkuje až k chatě (pozor, zůstaňte na letní trase). Cíl 19. etapy Orlí stezky, chata Hanauer Hütte, stojí v nadmořské výšce 1922 m a nad ní se tyčí majestátní vrchol Kogelseespitze.

CílHanauer Hütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 19. etapa Orlí stezky: Z chaty Anhalter Hütte na Hanauer Hütte (47.3013616,10.66786)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!