18. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Dominik Gigler

18. etapa Orlí stezky: Z horské chaty Lorea Hütte na chatu Anhalter Hütte

Úvodní úsek 18. etapy Orlí stezky je poměrně snadný, cesta jen mírně stoupá půvabnou alpskou krajinou a tak můžete šetřit síly na obtížný výšlap na hřeben Loreascharte. Po něm následuje neméně náročný sestup do údolí Heimbachtal. Dále stezka pokračuje přes hřeben Schweinsteinjoch k chatě Hintere Tarrentonalm. Výhledy v těchto místech jsou naprosto dokonalé, avšak spíše než na idylickou krajinu se soustřeďte na strmý sestup z vrcholu Hinterberg. Ten bývá obzvlášť po dešti zrádný a kluzký a na několika místech budete muset překonat sněhová pole (sníh zde zůstává až do srpna). Za sedlem Kromsattel se cesta vine po loukách a vysokohorských pastvinách až do cíle na chatě Anhalter Hütte, kde vás čeká zasloužený odpočinek. Pohodlně se posaďte a konečně si v klidu vychutnejte úchvatné výhledy.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Pokud zvolíte alternativní trasu po stezce Heiterwand-Nordsteig z průsmyku Schweinsteinjoch - vede asi o 100 metrů výš - půjdete přes opuštěný důlní areál. Zaniklé štoly a šachty, kde se kdysi těžilo olovo a zinek, tvoří ohromující síť o délce 25 kilometrů. Pokud byste ji rádi viděli, můžete do podzemí vyrazit na prohlídku s průvodcem z Hornického klubu Tarrenz. Anebo alespoň navštivte oblíbené open-air muzeum Knappenwelt  v Tarrenzu, které přibližuje historii těžby v této oblasti.

Orlí zážitek

Při namáhavém výstupu na hřeben Loreascharte (2315 m) se dost zapotíte, protože budete zdolávat suťové svahy a řadu strmých skalních stěn. Za hřebenem stezka strmě klesá do údolí Heimbachtal. Odměnou za vyčerpávající výkon vám budou nádherné výhledy na západní část Lechtalských Alp, avšak připravte se na to, že skutečně každý výhled vás bude stát hodně sil.

Pouze na této etapě Orlí vyhlídka Pokud zvolíte alternativní trasu po stezce Heiterwand-Nordsteig z průsmyku…

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

StartLorea Hütte

Od chaty Lorea Hütte se vydejte směrem na Loreakopf po stezce, která zpočátku mírně stoupá po zvlněných horských pastvinách. Na rozcestí odbočte vlevo na Loreakopf a vystoupejte na hřeben Loreascharte, zpočátku převážně po suti a v horní části po strmé pěšině. Na druhé straně hřebene vás čeká prudký sestup dolů po singletrackové stezce travnatým úbočím do údolí Heimbachtal. Až sestoupíte na dno údolí, jděte doleva směrem na Nassereith po úzké singletrackové stezce po levém břehu potoka. V místě, kde se údolí prudce stáčí doprava, přejděte potok na pravý břeh; přitom věnujte pozornost značení na skále po pravé straně. Poté stezka zamíří mezi stromy do lesa a klesá jihozápadním směrem do údolí Tegestal, kde - v nadmořské výšce kolem 1400 m - odbočuje na lesní cestu. Ta postupně stoupá do údolí a míjí odbočku k chatě Heiterwand Hütte (vlevo). Pokračujte dál údolím, terén se v těchto místech jen velmi mírně vlní. Až vyjdete na široké otevřené louky, zvolna vystoupejte na hřeben Schweinsteinjoch (1564 m). Z něj odbočuje cesta do Sinnesbrunnu, té si ale nevšímejte - Orlí stezka míří stále stejným směrem přes mírné alpské pastviny a pak klesá na chatu Hintere Tarrentonalm (1519 m).

Občerstvení: Hintere Tarrentonalm

V závěrečném úseku zpočátku stoupejte po široké lesní cestě po ukazatelích na chatu Anhalter Hütte. Na rozcestí zahněte doleva, jděte podél potoka, kolem chaty Schafer Hütte a poté odbočte na singletrackovou stezku. Tato stezka v otevřeném terénu pod skalní stěnou Heiterwand stoupá až na horu Hinterberg (2202 m). Z jejího vrcholu se vydejte dolů přes strmý suťový svah (Schwarze Erde, neboli „Černá země"), přejděte přes ledovcový kar a po rovinaté singletrackové stezce pokračujte do sedla Kromsattel. Pak už máte před sebou jen závěrečný úsek 18. etapy Orlí stezky, který mírně klesá přes vysokohorské louky a pastviny k malebné chatě Anhalter Hütte (2040 m) na úpatí rozeklané skalní stěny Heiterwand.

CílAnhalter Hütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 18. etapa Orlí stezky: Z horské chaty Lorea Hütte na chatu Anhalter Hütte (47.3464434,10.7913704)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!