16. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Dominik Gigler

16. etapa Orlí stezky: Leutasch – Ehrwald

Vydejte se do mimořádně krásných míst, která jsou domovem jelenů a kozorožců. Tato etapa Orlí stezky je poměrně dlouhá - 23 kilometrů - ale pohodová a bez obtížných úseků.

16. etapa zpočátku míří podél řeky Leutascher Ache a potoka Gaistalbach, napříč prastarým lesem a přes zvlněné horské louky a pastviny. Držte se ukazatelů stezky Ganghoferweg k chatě Hämmermoosalm, dále do údolí kolem chaty Gaistalalm a nakonec k chatě Tillfussalm. Za ní stojí dům Hubertus s pamětní deskou, která informuje, že v minulosti sloužil jako lovecká chata spisovatele Ludwiga Ganghofera (1855–1920).

Poté trasa pokračuje mezi pohořím Mieming a Wetterstein, jejichž štíty jsou postupně stále strmější. Mírné stoupání vás zavede k jezeru Igelsee, kde pramení řeka Leutascher Ache. Dále jděte z kopce, kolem chaty Ehrwalder Alm a lesní cestou k horní stanici stejnojmenné lanovky. Nakonec sejděte po příjemné stezce vinoucí se do obce Ehrwald, nad níž se tyčí nejvyšší německá hora Zugspitze.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

V bývalé základní škole v Leutasch sídlí Kulturní centrum s Ganghoferovým muzeem a veřejná knihovna. Muzeum přibližuje život a dílo Ludwiga Ganghofera (1855-1920), německého spisovatele a autora vlasteneckých románů. Před „Haus Hubertus" (Ganghoferovou loveckou chatou) byla na počest básníka vztyčena pamětní busta, která zpoza brýlí shlíží na návštěvníky. Tento dům nad chatou Tillfussalm dnes patří soukromým majitelům.

Orlí zážitek

Na samém konci údolí Gaistal leží odlehlé vysokohorské údolí se starým lesem. Za soumraku se na zdejších loukách začínají potulovat jeleni, kteří se pak za úsvitu zase vracejí zpět na horské svahy. V září a říjnu v období páření se údolím rozléhá hlasité troubení. Možná dokonce některé jeleny spatříte, jak na své konkurenty divoce troubí.

Přečtěte si vícezobrazit méně

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Hromadná doprava

• Dostupné hromadnou dopravou

Ke stažení

Popis trasy

Start: Ahrn

Trasa začíná v osadě Ahrn (součást vesnice Leutasch) u mostu přes řeku Leutascher Ache, který slouží jako výchozí bod pro túry na vrchol Hoher Sattel. Vydejte se po pěší stezce směrem na Weidach, po chvíli přejděte na pravou stranu řeky a dále sledujte ukazatele na Unterweidach a/nebo Achweg Weidach. Cesta stále vede podél řeky Leutascher Ache, po pravém břehu po proudu po stezce Achenweg až k vrcholu Kalvarienberg u vstupu do údolí Gaistal. Tam přejděte přes řeku po železné lávce, pokračujte po protějším břehu, u mýtné budky přejděte opět na pravou stranu řeky a zamiřte po stezce do údolí.

Před parkovištěm v Salzbachu sledujte značení Almenparadies Gaistal a znovu přejděte řeku. Pak ovšem nepokračujte po cestě k parkovišti, ale odbočte před ním doleva a vydejte se po široké silnici do údolí Gaistal. Po několika metrech ze silnice sejděte doprava na stezku Ganghoferweg. Tato široká stezka zpočátku vede do prudkého kopce, poté už jen mírně stoupá řídnoucím lesem a nakonec zamíří přes louky a pod chatou Hämmermoosalm ke konci údolí (směr Gaistalalm a Tillfussalm). Dále cesta překračuje přes potok Leitenbach a klesá o několik metrů níž k chatě Gaistalalm, kde stezka Ganghoferweg končí. Od chaty pokračujte stále stejným směrem přes vysokohorské pastviny. Pěší stezka se po chvíli změní na singletrack, zavede vás do lesa, mírně stoupá a nakonec opět velmi mírně klesá až k chatě Tillfussalm.

Občerstvení: Gaistalalm, Tillfussalm

Od chaty Tillfussalm pokračujte na západ po široké údolní cestě rovnoběžně s řekou Leutascher Ache a potokem Gaistalbach. Na rozcestí jděte rovně směrem na Ehrwalder Alm über Igelsee. V dalším úseku cesta zamíří mezi vrcholy Mieming (na levé) a Wetterstein (na pravé straně), které jsou přibývajícími kilometry stále výraznější. Celkově v tomto úseku profil trati mírně stoupá až k jezeru Igelsee. Za jezerem se na rozcestí dejte doprava a pokračujte po strmé stezce až do nadmořské výšky 1600 metrů. Dále po lesní cestě sejděte k chatě Ehrwalder Alm a k horní stanici stejnojmenné lanovky.

Občerstvení: Ehrwalder Alm, Tirolerhaus, Alpenglühn, Brentalm (u spodní stanice lanovky)

Pod chatou Ehrwalder Alm začíná značená stezka (Wiesenweg nach Ehrwald) po loukách do Ehrwaldu. Zpočátku vede přes lyžařské středisko, na rozcestí pokračuje rovně, pak zamíří doprava a dále lesem do prudkého kopce. Poté vás stezka zavede přes zvlněné horské louky a pastviny ke spodní stanici lanovky Ehrwalder Alm. Odtud se do cíle v Ehrwaldu dostanete po stezce Altmühlensteig, která začíná několik metrů jihozápadně od budovy lanovky na levé straně (směrem po proudu) potoka Gaisbach.

CílEhrwald

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 16. etapa Orlí stezky: Leutasch – Ehrwald (47.3699749,11.1438354)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!