12. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Gigler Dominik

Na této etapě Orlí stezky si v průběhu jednoho dne užijete nejen putování po drsných horských hřebenech, ale také procházku v malebných uličkách kouzelného historického centra Innsbrucku.

Vydejte se po značené trase směrem ke hřebenu Lafatscherjoch, dále po stezce Wilde-Bande-Steig, vyšlápněte prudké stoupání ke hřbetu Stempeljoch a pokračujte z mírného svahu k chatě Pfeishütte. Z těchto míst vede trasa k sedlu Arzler Scharte, kde začíná stezka Goetheweg. Následuje prudký výšlap k Mandlscharte a Mühlkar a dále mezi vrcholy Gleirschspitze a Mandlspitze, odkud se otevírají fantastické výhledy na údolí Inntal a okolní Tuxské a Stubaiské Alpy. Pokračujte po Goetheweg vysoko nad třpytící se řekou Inn až k Hafelekar – horní stanici lanovky Nordkette, která vás sveze do Innsbrucku. Závěr 12. etapy představuje pohodová procházka po tyrolském hlavním městě s mnoha architektonickými perlami a magickým středověkým centrem.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Stanice Hafelekar funguje jako observatoř monitorující kosmické záření pro univerzitu v Innsbrucku. O její založení se zasloužil nositel Nobelovy ceny za fyziku Victor Franz Hess (1883-1964). Když se pootevřeným oknem podíváte dovnitř, spatříte počátky fyziky vysokých energií. Stejně energicky působí také nádherné výhledy ze stezky Goetheweg na Innsbruck a údolí Inntal.

Orlí zážitek

Singletrack Nordkette, který patří mezi nejdelší a nejtěžší sjezdy v Evropě, nabízí hardcore cyklistům několik možností. Trasa začíná u restaurace Seegrube v nadmořské výšce 1905 m. Ti nejodvážnější jezdci dosviští dolů do údolí za pouhých 10 minut. Tenhle singletrack není pro slabé povahy.

Přečtěte si vícezobrazit méně
otevřít interaktivní mapku

Výchozí bod

Hallerangerhaus/-alm (1768 m)

Cílový bod

Innsbruck (spodní stanice lanovky Nordkettenbahn)

Pohoří

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Hallerangerhaus

Od chaty Hallerangerhaus se vydejte směrem k horskému průsmyku Lafatscher Joch. Stezka zpočátku vede přes suťovitá pole a je stále strmější a užší. Postupně vás zavede na takzvanou „Durchschlag" (stará mulařská stezka vytesaná do skály), pak projdete kolem kříže a vyšlápnete na náhorní plošinu, kde najdete odbočku k vrcholu Speckkarspitze. Přejděte plošinu směrem na sever a brzy dorazíte na hřeben Lafatscherjoch. Dále se dejte z mírného kopce dolů, držte se cedulí k chatě Pfeishütt a/nebo Pfeishütte über Wilde-Bande-Steig.
Pradávná stezka Wilde-Bande-Steig vás povede mírným stoupáním podél zakrslých borovic a přes několik roklí až ke vstupu do ledovcového kotle pod hřebenem Stempeljoch. Nyní sledujte značení Stempeljoch a/nebo Pfeishütte. Stezka je stále strmější, na některých úsecích jsou její součástí schody z prken. Na hřebeni odbočte doprava a pokračujte po loukách a alpských pastvinách dolů k chatě Pfeishütte.

Občerstvení: Pfeishütte

Od chaty vede značená stezka Goetheweg (č. 219), která míří mírným stoupáním do kotliny směrem na jih. Tam odbočte na Mandlscharte a/nebo Hafelekar Bergstation, poté zahněte doprava na rozcestí, kde se stezka větví směrem k sedlu Arzler Scharte a po široká smyčce dojdete přes suťový svah k vrcholu Mandlscharte. Poté stezka pokračuje přes další suťový svah a napojí se na dobře udržovanou a poměrně širokou cestu vedoucí rovnoběžně pod skalními stěnami. Tento úsek nabízí překrásné výhledy na zadní stranu pohoří Nordkette. Po krátkém stoupání přijde na řadu sestup po stezce s několika serpentinami a pak následuje mírný výšlap po travnatém jižním úbočí Nordkette směrem na západ až k horní stanici lanovky na Hafelekar. Stále se držte značení Hafelekar Bergstation a/nebo Goetheweg. Tento závěrečný úsek stezky se opakovaně klikatí ze severní na jižní stranu hřebene.

Občerstvení: Hafelekarhaus

Sjeďte lanovkou dolů k chatě Seegrube.

Občerstvení: Alpenlounge Seegrube

Svezte se nejprve lanovkou a na ní navazující futuristickou zubačkou až do centra hlavního města Tyrolska Innsbrucku. Případně můžete dolů sejít pěšky.

Cíl: Innsbruck

Tip!  Alpenzoo

Pokud se vám nepoštěstí spatřit ve volné přírodě orla skalního, pak můžete zajít do Alpenzoo s výhledem na Innsbruck, kde žijí dva zástupci toho vzácného dravce - Max a Donna. Do zoo se dostanete velice snadno, od zastávky zubačky nazvané Alpenzoo je to ke vchodu jen několik minut chůze.

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 12. etapa Orlí stezky: Hallerangerhaus – Pfeishütte – Hafelekar – Nordkette Innsbruck (47.3546773,11.4771348)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!