17. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Dominik Gigler

17. etapa Orlí stezky: Ehrwald - Lorea Hütte

Na 17. etapě Orlí stezky si užijete to nejlepší z tyrolské přírody - malebná horská jezera, ostré skalní útesy, rozkvetlé alpské louky i dech beroucí výhledy do údolí.

Z Ehrwaldu se vydejte po stezce Moosweg do sousední horské vesničky Lermoos. Pokud chcete šetřit cenné síly, vyjeďte lanovkou Grubigstein k horské chatě Gipfelhaus Grubigstein (2050 m). Takto „bez práce“ jste se ocitli přímo v centru horské oblasti Zugspitz Arena. Po stezce, která mírně stoupá a zase klesá, pokračujte směrem k průsmyku Fernpass, kde se před vámi otevře nádherný výhled na jezero Blindsee.

Pokračujte lesem, až dorazíte ke slavné kamenné římské cestě Via Claudia Augusta, kterou nechal vybudovat císař Augustus kolem roku 15 před naším letopočtem. Po Via Claudia Augusta dojdete až ke hradu Fernstein, kde se nabízí ideální místo na odpočinek s výhledem na jezero Fernsteinsee a prosluněnou náhorní plošinu Mieminger Plateau. Nekochejte se ale příliš dlouho – ještě vás čeká ostré závěrečné stoupání do cíle 17. etapy Orlí stezky na horské chatě Lorea Hütte.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Malebné jezero Blindsee je zasazené v působivé krajině hlubokých lesů a rozeklaných skalních štítů. V přírodní rezervaci Ehrwalder Becken se nebudete kochat jen pohledem kolem sebe, občas sklopíte zrak také k nohám, protože půjdete přes louky plné divokých květin a po trávě s kvetoucím vachtovcem, vřesovcem nebo rozmarýnem bahenním. Na konci náročné túry na vás čeká chata Lorea Hütte, ze které se otevírají krásné výhledy na okolní pohoří.

Orlí zážitek

Jezera Fernsteinsee a Samarangersee (jsou přístupná pouze hostům ubytovaným v hotelu Schloss Fernsteinsee) řadí potápěči mezi 100 nejkrásnějších potápěčských míst na světě. Pod hladinou jezer je díky křišťálově čisté vodě skvělá viditelnost a díky chaluhám panuje v dvou podmořských světech až nadpozemská atmosféra. Výborné potápění si užijete také v nedalekém jezeře Blindsee.

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Hromadná doprava

• Dostupné hromadnou dopravou

Ke stažení

Popis trasy

StartEhrwald

Sedmnáctá etapa Orlí stezky začíná v Ehrwaldu v místech mezi hotelem Grüner Baum a supermarketem Sparmarkt. Vydejte se po rovinaté stezce (směr Moosweg nach Lermoos) od mostu Moosbrücke přes řeku Loisach a dále buď po levé, nebo po pravé straně potoka Lussbach do obce Lermoos. Projděte vesnicí až ke spodní stanici lanovky Grubigstein a vyjeďte lanovkou k chatě Gipfelhaus Grubigstein (2050 m). Dále pokračujte po stezce č. 15, která vás po několika mírných stoupáních a klesáních dovede do nadmořské výšky přibližně 1750 m. Poté zamiřte dolů po široké lesní pěšině a pak mezi hustým porostem kosodřeviny, kde se občas otevřou výhledy na překrásné jezero Blindsee. Pozor, některé úseky sestupu jsou poměrně strmé. Nakonec stezka opět zamíří do lesa a vede dále dolů až ke státní silnici Fernpassbundesstrasse. Asi pět minut jděte po silnice a pak odbočte doprava směrem k průsmyku Fernpass. Od penzionu Gasthof Fernpass se dejte po staré římské silnici Via Claudia Augusta (směr Nassereith). Na rozcestí jděte doprava a poté dolů z kopce přes suťový svah směrem na Fernstein a Nassereith. Až minete jezero Schanzlsee, držte se stále staré římské silnice, která v tomto úseku slouží pro cyklisty (krátká část je singletrack) i pěší a mírně se stáčí dolů k hradu Fernstein a hotelu Fernsteinsee.

Občerstvení: Gipfelhaus Grubigstein, Hotel Fernsteinsee

Od hradu Fernstein pokračujte stále dolů po staré římské silnici. Již po několika metrech z ní odbočuje do lesa po pravé ruce stezka k chatě Lorea Hütte. V lese stezka kličkuje podél potoka stále do prudkého kopce až nakonec vyjdete na louku se zakrslými borovicemi. Lehké závěrečné stoupání vás přivede do cíle 17. etapy Orlí stezky k Lorea Hütte (2022 m), útulné chatě s vlastním stravováním, která stojí v místech jihovýchodně od vrcholu Loreakopf.

CílLorea Hütte

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 17. etapa Orlí stezky: Ehrwald - Lorea Hütte (47.3981022,10.9206461)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!