17. etapa na Orlí cestě: Ehrwald - Lorea Hütte

Po cestě si užijete to nejlepší z tyrolské přírody - malebná alpská jezera, nádherné výhledy do údolí, ostré skalní útesy i rozkvetlé horské louky. Po cestě Moosweg (v překladu “bučící stezka") projdete z Ehrwaldu do sousední horské vesničky Lermoos. Pokud se nechcete zpotit hned na začátku, nechte se vyvézt kabinkou Grubingstein na náhorní pastvinu Grubigalm (1.720 m). Tady jste přímo v centru horské oblasti Zugspitz Arena. Za mírného stoupání a klesání pokračujte směrem k horskému průsmysku Fernpass. Nejdříve se vám otevře nádherný výhled na jezero Blindsee a pak cesta vede horskou klečí a lesem, až dorazíte k starověké římské silnici Via Claudia Augusta. Po kamenné cestě, kterou nechal postavit římský císař Augustus 15 let před naším letopočtem, dojdete až k hradu Fernstein. Ideální místo na odpočinek s výhledem na stejnojmenné jezero Fernsteinsee a prosluněnou náhorní plošinu Mieminger Plateau. Nekochejte se ale příliš dlouho. Čeká vás ještě prudké závěrečné stoupání do cíle etapy na horskou chatu Lorea Hütte.

otevřít interaktivní mapku

• Bezbariérové pěší túry
  • Rundwanderung

Obtížnost

středně těžké (červené stezky)

nadmořská výška

2 020 m 940 m

Výškový rozdíl-výstup 1 170 m
výškové metry dolů 1 190 m

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.

Ke stažení

popis trasy

Začátek etapy: Ehrwald

17. etapa Orlí cesty začíná ve vesnici Ehrwald u cedule"Moosweg nach Lermoos”. Začátek značení najdete mezi hotelem "Grüner Baum" a prodejnou Spar. Po mostě přejdete řeku Loisach a můžete si vybrat, zda budete pokračovat napravo či nalevo. Obě cesty vás dovedou do vesničky Lermoos, kterou projdete až k dolní stanici lanovky Grubigsteinbahn. Pokud se nechcete zpotit hned na začátku, nechte se vyvézt kabinkou na náhorní pastvinu Grubigalm (1.720 m). Odtud pokračujte po stezce č.15. Skrz les nastoupáte dalších 30 výškových metrů a dostanete se na širokou lesní cestu, po které pohodlně klesáte. Za pěkného počasí se vám otevře nádherný výhled přes kleč na horské jezero Blindsee. Chvilku strmě stoupáte, aby vás cesta opět zavedla do lesa. Úzká stezka postupně přejde na širokou lesní cestu, po které pohodlně sklesáte až k silnici vedoucí k horskému průsmyku Fernpass. Od penziónu Gasthof Fernpass klesáte dále po starověké římské silnici Via Claudia Augusta směrem na Nassereith. Na křižovatce odbočíte vpravo a pak hned zase vlevo a vydáte se po šotolinové cestě směrem na Fernstein a Nassereith. Po chvilce projdete kolem jezera Schanzlsee a pokračujete dále po společné cestě pro cyklisty a pěší. Stará římská silnice pozvolna klesá dolů k zámku Fernstein, na kterém se nachází hotel Fernsteinsee.

Občerstvení po trase: horská chata Grubigsteinhütte, zámecký hotel Schloss Fernstein

Odtud dále klesáte po Via Claudia Augusta. Po několika metrech se cesta rozdvojuje a vy odbočíte na pravo do lesa směrem na chatu Lorea Hütte. Serpentínkami podél potoka vykličkujete strmě nahoru. Stoupání se postupně zvolní a skrz kleč dojdete na horskou pastvinu, po které dorazíte do cíle na horskou chatu Lorea Hütte (2,022 metrů). Tady se můžete najíst, dát pivo a kochat se výhledem na nedalekou horu Loreakopf.