7. etapa Orlí stezky: Brandenbergské Alpy, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
7. etapa Orlí stezky: jezero Zireinersee, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
7. etapa Orlí stezky: Erfurter Hütte, © Tirol Werbung/Jens Schwarz

07. etapa Orlí stezky: Gasthaus Waldhäusl – Erfurter Hütte

Poněkud náročnější 7. etapa Orlí stezky odhaluje scénickou pestrost pohoří Rofan, kde jsou na jihu lehce zvlněné horské pastviny, zatímco severní část lemují strmé skalné stěny.

Až projdete kolem statku Durrahof, pokračujte po dálkové stezce E4 až k Labegg Graben. Dále vás cesta povede přes údolí Schauertal a kolem idylického horského jezírka Zireinersee. Tento vodní šperk, na jehož křišťálově čisté hladině se odráží vrchol Rofanspitze, je překvapivě hluboký – místy až 200 metrů – a zároveň neuvěřitelně ledový. I při pouhém ponoření palce od nohy do vody se vám nejspíš zatají dech. Od jezera se vydejte po stezce Schafsteig pod Rofanspitze (za špatného počasí buďte v tomto úseku velmi opatrní) a dále pokračujte podle ukazatelů k chatě Erfurter Hütte u horní stanice lanovky Rofanseilbahn.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Z terasy horské chaty Erfurter Hütte se otevírají dech beroucí výhledy na největší tyrolské jezero Achensee. Za hezkého počasí na třpytící se hladině jezera připomínající severský fjord plují desítky plachetnic a dalších plavidel. Jednou z nejhezčích vyhlídek je spektakulární „Adlerhorst” (Orlí hnízdo). Na této panoramatické vyhlídkové plošině na vrcholu Gschöllkopf (2039 m) se vám dost možná zamotá hlava při snaze identifikovat zdánlivě nekonečnou záplavu horských štítů před vámi: od blízkého pohoří Karwendel, Zillertalských a Tuxských Alp až po jezero Achensee a dolní údolí Inntal.

Orlí zážitek

Vystupte ze své komfortní zóny a užijte si pořádnou dávku adrenalinu při letu na paraglidingovém křídle (sky glide) AirRofan. Až poletíte s větrem o závod z vrcholu Gschöllkopf, otevřou se před vámi úchvatné výhledy a budete se cítit jako orel. Tahle atrakce není pro každého, ale pokud se na leteckou výzvu cítíte, nebudete litovat! Při vzrušujícím leteckém dobrodružství prosvištíte 800 metrů rychlostí až 85 km/h. Pro člověka je to hodně nezvyklý způsob, jak se během malé chvilky dostat z vrcholu hory o 200 výškových metrů níž. Paraglidingové křídlo AirRofan najdete u horní stanice lanovky Rofan.

Přečtěte si vícezobrazit méně
otevřít interaktivní mapku

Výchozí bod

Steinberg am Rofan (1000 m)

Cílový bod

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Gasthof Waldhäusl (Steinberg)

Od Gasthof Waldhäusl ve Steinberg am Rofan se vydejte po silnici směrem na jihovýchod ke kostelu sv. Lamberta a pak ještě asi 500 metrů. Za stodolou odbočte doleva a pokračujte dál až na cestičku vedoucí k jezeru Steinberger Loch a do kopce k farmě Durrahof. Tam se stezka napojuje na dálkovou turistickou trasu E4 směrem do údolí Labegg Graben. (Období silných dešťů nebo tání sněhu ztěžují průchod údolím Schauertal a následný bezpečný přechod hřebene Schafsteigsattel. Pro tyto případy však existuje alternativní trasa, která je za nepříznivého počasí vhodnější variantou.*)

Z údolíčka Labegg Graben jděte po lesní cestě s ukazateli na „Rofan”. Pokračujte do mírného svahu napříč řídnoucím lesem a pak podél luk směrem na „Zireiner See” a/nebo „Erfurter Hütte”. Až za statkem narazíte na rozcestí, vydejte se po cestě, která vede do kopce, nechoďte v těchto místech z kopce. Cesta se brzy promění v úzkou stezku, zavede vás přes potok s malým vodopádem, a pak se napojí na další lesní cestičku. Po té se vydejte doprava a sledujte cedule k chatě „Bayreuther Hütte". Na rozcestí za chatou zamiřte doleva podél potoka a jděte stále do kopce. Pokračujte po pěšině, odbočte z ní vpravo na širokou lesní cestu a z té pak odbočte pro změnu doleva na polňačku vedoucí do táhlého svahu.

Z polňačky opět odbočte na stezku a pokračujte řídnoucím lesem podél potoka po ukazatelích na „Zireiner See". Za potokem (pozor, není zde žádný můstek) pokračujte do strmého svahu po cestičce, která vás brzy zavede na široké otevřené horské louky. Až minete idylický vrchol Schauertalalm, jděte stále do kopce směrem na „Schauertalsattel". V tomto úseku je stezka vedoucí stále vzhůru podél zakrslých borovic plná kořenů a kamenů, které vás trochu zbrzdí. Až dorazíte do kotliny, sledujte cedule k chatě „Erfurter Hütte". Poté, co obejdete jižní břeh jezera Zireinersee, pokračujte po značené stezce směrem na „Marchalm" a „Schafsteig, Rofan". Dávejte si dobrý pozor, kam šlapete, tato cesta je hodnocena jako černá, tedy nejobtížnější a za mokra může být nepříjemně kluzká. Stezka Schafsteig obkrouží z východní strany vrchol Rofanspitze Spire, pak zamíří šikmo do svahu a nakonec prudce stoupá až na hřeben Schafsteigsattel, který leží severovýchodně od hory Rofanspitze. Z hřebene odbočte doleva, kde vás čeká krátký úsek přes mírně zvlněné louky. Sledujte značení k chatě „Erfurter Hütte" a/nebo „Rofanseilbahn" a pokračujte po relativně rovinaté pěšině až do horského sedla, odkud vede mírný sestup do travnaté kotliny.

Občerstvení: Mauritzalm

Pokračujte po vysokohorských pastvinách až k chatě Erfurter Hütte, která stojí hned vedle horní stanice lanovky Rofan v nadmořské výšce 1831 m. Kromě občerstvení nabízí Erfurter Hütte také příjemné přenocování, stejně jako blízká chata Rofanhütte. Těsně před cílem této etapy Orlí stezky ještě půjdete kolem chaty Mauritzalm. Dolů pak můžete sejít buď pěšky (asi 1,5 hodiny), nebo sjet lanovkou do Maurachu. Téměř celá sedmá etapa se shoduje s turistickou trasou Nordalpenweg 01.

Cíl: Erfurter Hütte

*) Alternativní trasa:

Období silných dešťů nebo tání sněhu ztěžují průchod údolím Schauertal a následný bezpečný přechod hřebene Schafsteigsattel. Pro tyto případy však existuje alternativní trasa, která je za nepříznivého počasí vhodnější variantou:

Až budete odcházet z údolíčka Labegg Graben, dejte se na rozcestí doleva směrem k chatě Enteralm s vyhlášenou kuchyní a dále po příjemné stezce přes vrchol Ameisenkogel (1518 m) k chatě Labeggalm. (Dalším tipem na zastávku spojenou s vydatným občerstvením v těchto místech je malebná Anderl’s Hütte vzdálená asi patnáctiminutovou zacházku od vaší trasy.) Pokračujte stále po stejné stezce (pozor, neodbočte na trasu č. 411) na hřeben Kreuzeinjoch (1702 m), za kterým následuje stoupání směrem k hoře Rossweide, do sedla Rosskogelsattel (1868 m) a na vrchol Rosskogel. Tam se vydejte doprava a pak dolů ze svahu směrem k nádhernému horskému jezeru Zireinersee (pokud vám vyhládne, můžete se posilnit některou z vydatných tyrolských specialit na chatě Sonnwendjochhaus). Obejděte jezero směrem na západ a vyšlápněte do ostrého svahu k odbočce na Marchgatterl. Na rozcestí pak zamiřte přes pastviny Zireiner Alm k horské chatě Bayreuther Hütte (1600 m) s restaurací a ubytováním.

Po stezce č. 22 dojdete k chatě Sonnwendbühelalm ve výšce 1645 m. Dále je na trase lyžařská chata Wiesinger, pak vyšlápněte k chatě Schermsteinalm a kolem rozpadlé chaty Schermstein Hochleger pokračujte přes průsmyk Grubascharte do cíle na chatě Erfurter Hütte. Případně můžete jít ještě dál až na chatu Rofan, kde je také k dispozici restaurace i ubytování.

Alternativní cesta trvá přibližně o 2,5 hodiny déle. Její výhody oceníte zejména v květnu a červnu a potom v září a říjnu, kdy je trasa obvykle zcela bez sněhu a snadno schůdná. Sníh zde totiž taje dříve, protože většina stezky je na sluníčku.

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 07. etapa Orlí stezky: Gasthaus Waldhäusl – Erfurter Hütte (47.5214602,11.7873188)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!