6. etapa Orlí stezky: Brandenbergské Alpy, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
6. etapa Orlí stezky:, © Tirol Werbung/Jens Schwarz

06. etapa Orlí stezky: Pineg – Steinberg am Rofan

Po noci strávené v obci Pinegg se vydejte od hostince Gwercherwirt Inn po mostě přes řeku Brandenberger Ache a pak po stezce Jägersteig až do osady Aschau u Brandenbergu.

Dále pokračujte po asfaltové cestě k říčce Burgstallgraben, odkud se vine stezka k vrcholu Wimmerjoch a staré chatě Lahnalm. Z těchto míst trasa vede přes soutěsku Weissenbachgraben až k malebné horské vesničce Steinberg am Rofan (1010 m), které se říká „nejkrásnější konec světa“. Dost možná vás zláká k tomu, abyste se zde trochu zdrželi. Steinberg am Rofan je zasazen mezi masiv Guffert (2195 m) a horu Unutz s trojicí vrcholů. Nejhezčí výhledy se otevírají ze hřbitova: výhled na slunce zapadající za rozeklané štíty Klobenjoch v pohoří Rofan nemá chybu. Až načerpáte novou energii, pokračujte po Orlí stezce dál. Překročte řeku Steinberger Ache do vísky Vordersteinberg, a dále po stezce Bärenwald přes les až k útulnému penzionu Waldhäusl, kde lze strávit noc.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Vrchol Steinberg am Rofan (1010 metrů nad mořem) je zasazen mezi masivem 2195 metrů vysoké hory Guffert a štítu Unutz se třemi vrcholy. Nejhezčí výhledy na tuto část pohoří Rofan si můžete vychutnat vpodvečer ze hřbitova ve Steinbergu: uvidíte rozeklané svahy vrcholu Klobenjoch, do kterých se opírá zapadající slunce a nad nimi nekonečnou oblohu.

Orlí zážitek

Na hoře Guffert se nabízí příležitost k lezení na skále se stupnicí obtížnosti 1.
Doporučujeme pouze návštěvníkům bez závratí a s jistým krokem. V letním období je tato trasa přes den nepříjemně vystavena slunci, ale ráno si ji užijete.

Přečtěte si vícezobrazit méně
otevřít interaktivní mapku

Výchozí bod

Kaiserhaus (711 m)

Cílový bod

Steinberg am Rofan (Gasthof Waldhäusl – 1000 m)

Pohoří

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Gasthof Gwercherwirt (Pinegg)

Z Pineggu se vydejte směrem k vodě a přejděte po dvou mostech přes řeky Brandenberger Ache a Steinberger Ache. Pak pokračujte vzhůru hustým starým lesem po turistické stezce, která se časem napojí na lesní cestu. Z té později sejdete na stezku Jägersteig, která vás dovede do Aschau, malé osady v katastru obce Brandenberg.

Občerstvení: Jodlerwirt, Haaser

Stezka stoupá do strmého svahu až k poslední farmě s názvem „Wimm". Za branou, která udržuje krávy na pastvinách, odbočte doprava a pokračujte podle turistických značek až na hřeben Wimmerjoch. Tam, na svěžích zelených loukách a zároveň v nejvyšším bodě této etapy Orlí stezky, se nabízí nejlepší místo na přestávku. Až si odpočinete, vydejte se vlevo a pak směrem dolů k chatě Lahnalm. Kousek před chatou odbočte na stezku s ukazatelem na „Weißenbachgraben". Jakmile překročíte říčku Weißenbach, která označuje hranici mezi Brandenbergem a sousedním Steinbergem, už zbývá jen malý kousek k impozantnímu statku Enterhof, kde je možné přenocovat. Dále zamiřte kolem statku dolů k jezeru Steinberger Loch a opět přejděte řeku Steinberger Ache. Na druhém břehu se vydejte první odbočkou vpravo na stezku „Hinterbergweg". Po ní pokračujte stále na sever až k Vordersteinbergu, tam přejděte přes silnici a dejte se po stezce „Bärenwaldweg". Nyní už zbývá jen závěrečný úsek cesty do cíle v idylickém penzionu Gasthof Waldhäusl na západním okraji Steinbergu.

Cíl: Gasthof Waldhäusl (Steinberg)

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 06. etapa Orlí stezky: Pineg – Steinberg am Rofan (47.5185429,11.8973162)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!