15. etapa Orlí stezky: Eppzirler Alm, © Tirol Werbung / Kranebitter Klaus

15. etapa Orlí stezky: Solsteinhaus - Leutasch/Ahrn

Na této etapě Orlí stezky si užijete nejen překrásné výhledy, ale také cestu časem do 17. století: můžete totiž prozkoumat fascinující zbytky opevnění Porta Claudia, které vzniklo za třicetileté války na hranici Tyrolska a Bavorska.

Od chaty Solsteinhaus vede strmý výšlap skalnatým terénem severozápadním směrem, držte se ukazatelů na Eppzirler Scharte. Trasa míří až na hřeben, odkud se otevírají výhledy na blízké vrcholy Grosser a Kleiner Solstein, jež tvoří mohutnou základnu západní části pohoří Nordkette. Za plochou kamenité sutě pokračuje dobře udržovaná stezka, která se postupně svažuje směrem dolů a pokračuje přes bujně porostlé horské louky v nadmořské výšce kolem 1700 metrů až k půvabné chatě Eppzirler s malou kapličkou.

Za kapličkou začíná sestup do údolí Eppzirlertal, zpočátku po široké cestě podél potoka Giessenbach a dále po úzké a náročné stezce přes rokli Giessenbachklamm. Z obce Giessenbach stezka pokračuje do Scharnitzu se zbytky opevnění Porta Claudia a původní kamennou zdí, která dosahuje výšky až šesti metrů. Závěrečná fáze vede přes sedlo Hoher Sattel a řídnoucím lesem až do cíle 15. etapy Orlí stezky v Leutasch/Ahrn.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Vraťte se zpět v čase a prozkoumejte pozůstatky starého obranného opevnění. Mohutný opěrná bašta Porta Claudia ze 17. století byla vybudována v období třicetileté války za vlády Claudia di Medici na hranici mezi Bavorskem a Tyrolskem. Kdysi mohutná pevnost je dnes z velké části zničena, avšak některé klenby a impozantní původní příkop zůstaly zachovány. Rokle Gießenbachklamm se zvětralými skalními útesy a vrcholy je velkolepou přírodní památkou. Uprostřed léta se potok, který roklí protéká, mění v pouhý pramínek. Z lavička u stezky se otevírá nádherný výhled na členité pohoří Karwendel.

Orlí zážitek

Majestátní hora Große Arnspitze stojící osamoceně mezi pohořími Wetterstein a Karwendel patří mezi nejvýraznější vrcholy v této oblasti. Cesta na nejvyšší bod je poměrně dlouhá, poměrně strmá a poměrně náročná. Avšak odměnou za všechno vynaložené úsilí jsou úchvatné scenérie. Vychutnejte si jednu z nejkrásnějších vyhlídek na bavorské předhůří Alp, jezero Walchensee a drsná pohoří Karwendel a Wetterstein. Pokud se vám od těchto fascinujících hor podaří odtrhnout oči, pak bude o vaši pozornost soupeřit množství dalších vrcholů v Ötztalských a Stubaiských Alpách.

Přečtěte si vícezobrazit méně

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Solsteinhaus

Od chaty Solsteinhaus sledujte ukazatele na Eppzirler Scharte a/nebo Eppzirler Alm. Zpočátku vede značená stezka přes široké otevřené alpské louky Erlalm, poté pokračuje členitým terénem přes suťovité svahy a ledovcový kar až vzhůru k salaši Eppzirler Scharte. Při stoupání přes kar se cesta větví; jděte po značené (Eppzirler Scharte) stezce č. 212, která strmě stoupá na hřeben mezi vrcholy Kuhlochspitze a Erlspitze. Dále pokračujte po dobře udržované stezce přes další ledovcový kar Kuhloch, za ním se cesta klikatí dolů a v nadmořské výšce přibližně 1700 m se vrací na alpské louky. Po dalším krátkém strmém stoupání přes suť se konečně dostanete na dno vysokohorského údolí. V následujícím úseku cesta mírně klesá a vede souběžně s (vyschlým) korytem potoka k chatě Eppzirler.

Občerstvení: Eppzirler Alm, Gasthof Ramona

Od chaty na alpských loukách se vydejte po široké pohodové cestě přes pastviny do údolí Eppzirler Tal. Až minete odbočku k chatě Oberbrunnalm (1200 m), pokračujte stále po mírně klesající cestě vedoucí ven z údolí a dále podél potoka Gießenbach (střídavě po levé a pravé straně) do soutěsky Gießenbachklamm. Tato rokle je zpočátku zalesněná, avšak postupně se stává stále víc skalnatá. Za roklí vede cesta k parkovišti u chaty Eppzirleralm v osadě Gießenbach, která je součástí obce Scharnitz. Přejděte železniční trať a hlavní silnici a v osadě se dejte po první silnici vpravo směrem na Scharnitz. Poté odbočte doleva po ukazatelích na horské sedlo Hoher Sattel.

Dále pokračujte směrem na Bogenschiessstand a/nebo Scharnitz, poté odbočte doleva na Leutasch a pak zase doprava na lesní cestu směrem na „Leutasch über hohen Sattel". Po krátkém rovinatém úseku začne cesta prořídlým lesem mírně stoupat až vás zavede do soutěsky Sattelklamm. Na konec lesní cesty naváže stezka po svahu s menším hájem a po chvíli začne prudce stoupat. Nyní sledujte ukazatele Leutasch/Ahrn až k sedlu Hoher Sattel. Za sedlem přijde na řadu závěrečný úsek 15. etapy Orlí stezky, kde vás (místy dost strmá) lesní cesta zavede řídnoucím lesem dolů do Leutasch/Ahrn a k mostu Leutascher Ache přes údolí Satteltal. Pozor, těsně před cílem neodbočujte vlevo.

Cíl: Leutasch

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 15. etapa Orlí stezky: Solsteinhaus - Leutasch/Ahrn (47.3080521,11.288149)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!