© Tirol Werbung / Kranebitter Klaus
© © Tirol Werbung / Kranebitter Klaus

15. etapa na Orlí cestě: Solsteinhaus – Scharnitz – Leutasch

Dobrou kondici a jistý krok vyžaduje asi 6ti hodinová túra ze Solsteinhausu do Scharnitzu a dále na Leutasch/Ahrn.

Od Solsteinhausu vede trasa severozápadním směrem skalnatým terénem k Eppzirler Scharte a dále dolů k Eppzirler Alm. Odtud vede široká, pozvolná silnice z údolí Eppzirler a dále podél potoka Gießenbach, soutěskou Gießenbachklamm. Z osady Gießenbach vede trasa západně od kolejí a hlavní komunikace dál do Scharnitzu, záhy však odbočíte doleva směr Hoher Sattel. Za sedlem vede trasa po lesní cestě příkře dolů na Leutasch/Ahrn. Hraniční obcí Scharnitz procházela již za 30tileté války hranice: tehdy vybudovaná údolní nádrž byla za Claudie de Medici rozšířena o opevnění jezu, Porta Claudia. Zbytky kamenné zdi místy dosahující výšky 6 m se dochovaly dodnes.

otevřít interaktivní mapku

Doba chůze

6 h 30 min

Orlí cesta

To je etapa Orlí cesty, nejznámější dálkové trasy Tyrolska.