11. etapa Orlí stezky: kaplička u Hallerangeralm, © Tirol Werbung/Holger Gassler
11. etapa Orlí stezky: Hallerangerhaus, © Tirol Werbung/Holger Gassler
11. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Holger Gassler

11. etapa Orlí stezky: Karwendelhaus – Birkkarspitze – Hallerangerhaus

Na této trase zavítáte do vysokohorského světa na hony vzdáleného zalesněné krajině hluboko v údolí. Jedenáctá etapa je strmá, drsná, technicky obtížná a dlouhá. Na zdolání čtrnácti kilometrů budete potřebovat – kromě dostatku času – také slušnou fyzičku.

Jedenáctá etapa začíná strmým výstupem od chaty Karwendelhaus po stezce jištěné ocelovým lanem na široký horský hřbet s otevřenou plání. Dále pokračuje na severovýchod kolem zdánlivě nekonečného ledovcového karu, kde je cesta stále obtížnější, víc kamenitá a přechází přes několik svahů a sněhových polí. Za chatou Birkkarhütte začíná náročný výstup - také tento úsek má jištění pomocí ocelového lana - podél západního hřebene hory na vrchol Birkkarspitze (2749 m).

Z vrcholu s křížem následuje prudký sestup po jižní straně až do malebného údolí Hinterautal, kde na lesní pěšině konečně můžete jít uvolněně a nebýt stále ve střehu. Stezka dále vede podél potoku Lafatscherbach až k Lafatscher Niederleger se zvláštní chatou. Nakonec odbočte na rozcestí, kde šipky ukazují směr Kastenalm a pokračujte k chatě Hallerangerhaus, kde končí nejnáročnější etapa Orlí stezky v pohoří Karwendel.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Potok Lafatscherbach vyhloubil v místních lesích působivou soutěsku. Vedle lovecké chaty pod vrcholem Lafatscher stéká ze skály divoký vodopád. Nenechte si ujít nevšední „pamětihodnost“ na pastvinách Halleranger: malou kapličku, za kterou se na pozadí tyčí mohutné skalné štíty. Tato oblast je také domovem pramenů řeky Isar.

Orlí zážitek

Na 11. etapě Orlí stezky půjdete ve stopách slavného německého horolezce Hermanna von Bartha (1845-1878), který jako první zdolal celou řadu vrcholů v pohoří Karwendel. Patří mezi ně i Birkkarspitze, nejvyšší hora v této oblasti, která se tyčí do nadmořské výšky 2749 m. Cesta na ní je strmá, vede přes bezpočet převýšení a na nejobtížnějších místech se neobejdete bez pomoci kotevních lan. Pokud máte sklony k závratím nebo se necítíte v nejlepší kondici, pak se výstupu raději vyhněte.

Tip! Na chatě Karwendelhaus je stanice Black Diamond Service, kde můžete dostat bezplatnou náhradu za zlomenou trekingovou hůl nebo ztracenou rukavici.

Přečtěte si vícezobrazit méně

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Karwendelhaus

Značená stezka na vrchol Birkkarspitze začíná hned u chaty Karwendelhaus. V počátečním úseku je velmi strmá a míří stále vzhůru okolo skal i přímo přes skály, kde jsou na některých místech připevněna pomocná lana. Další fáze je méně prudká, vede členitým terénem na jihovýchod mezi zakrslými borovicemi a protilavinovými bariérami k ledovcovému kotli Schlauchkar, který se zdá být nekonečný. Nevšímejte si odbočky, která se větví směrem ke kříži Hochalmkreuz (vlevo), ani té další mířící na stezku Brendelsteig (vpravo). Pokračujte stále rovně, do kopce a přes kotel, drsným a členitým terénem posetým kamennými mohylami směrem do sedla Schlauchkarsattel. V následujícím úseku je obvykle nutné přejít (často velmi tvrdá) sněhová pole. Ze sedla Schlauchkarsattel (2639 m) projděte kolem chaty, resp. útulny Birkkarhütte a vystoupejte po západním hřebeni po dost náročné stezce jištěné pomocnými lany, která vás zavede ke kříži na vrcholu Birkkarspitze (2749 m). Až se dost vynadíváte, vraťte se stejnou cestou do sedla Schlauchkarsattel a pokračujete dolů po jižní straně hory. Také tento strmý sestup směrem k západnímu ledovcovému kotli Birkkar je jištěn pomocnými lany. Přes kotel vede dobře udržovaná, byť místy poměrně strmá stezka, která vás provede suťovitým svahem. Dále sejděte dolů k potoku Birkkarbach a pokračujte po jeho levém břehu rovně do údolí Hinterautal až dorazíte k lesní cestě. Po ní se vydejte dnem údolí (sledujte cedule Kastenalm a/nebo Hallerangerhaus). Po pravé straně cesty bude stát chata Kastenalm, kde se můžete zastavit na občerstvení a lovecký zámeček Kasten.

Občerstvení: Kastenalm, Hallerangeralm

Následuje strmé stoupání řídnoucím lesem nad potokem Lafatscherbach. Poté se dostanete do horního údolí, kterým vede cesta stoupající mírně do kopce souběžně se zmíněným potokem. Až minete loveckou chatu, stezka se stane strmější a zamíří přes alpské pastviny Lafatscher-Niederleger ke staré salaši. Dále jděte podél luk a na rozcestí zahněte doprava směrem k chatě Hallerangerhaus (kdybyste se vydali doleva, dojdete k chatě Hallerangeralm, obě jsou vzdálené asi 10 minut chůze). Po závěrečném stoupání dorazíte do cíle 11. etapy Orlí stezky, na chatu Hallerangerhaus. Tato chata v nadmořské výšce 1768 metrů uprostřed drsného pohoří Karwendel je oblíbenou základnou horolezců.

Cíl: Hallerangerhaus

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 11. etapa Orlí stezky: Karwendelhaus – Birkkarspitze – Hallerangerhaus (47.4272552,11.4217391)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!