8. etapa Orlí stezky, © Tirol Werbung/Jens Schwarz
8. etapa Orlí stezky: Achensee, © Tirol Werbung/Jens Schwarz

08. etapa Orlí stezky: Erfurter Hütte – Pertisau – Lamsenjochhütte

Začátek této etapy je příjemný a nenáročný. Sjeďte lanovkou Rofan od chaty Erfurter Hütte o 800 vertikálních metrů níže do Maurachu a užijte si přitom dech beroucí výhledy na smaragdovou hladinu jezera Achensee.

Vydejte se podél jižního a jihozápadního pobřeží Achensee do obce Pertisau, tam odbočte na dlážděnou cestu a pokračujte mírným stoupáním do údolí Falzthurntal, kolem S chat Falzennhth. Poté trasa vede po štěrkové stezce kolem chaty Gramaialm a dále do údolí. Následuje výšlap po prudkém svahu se širokými serpentinami, kde se zaručeně trochu zapotíte, až k chatě Lamsenjochhütte (1953 m), která je zaslouženým cílem 8. etapy Orlí stezky.

Pouze na této etapě

Orlí vyhlídka

Cestou na horskou chatu Lamsenjochhütte půjdete údolím Falzthurntal a přes mohutné pohoří Karwendel. Cestou uvidíte celou řadu karů (ledovcových kotlů), kruhových kotlin pod vrcholy a hřebeny, které kdysi vyhloubilo dno ledovce. Název „Karwendel" pravděpodobně pochází od germánských Kérwentilů, kteří vlastnili statek v horním údolí řeky Inn, někde v okolí Scharnitzu. Oblast se nazývala „Kerwéndelau" a vysokohorským pastvinám patřícím k tomuto statku se říkalo "Karwéndl".

Orlí zážitek

Tyrolský břidlicový olej, který se prodává v muzeu Vitalberg (doslova „Hora vitality") v Pertisau, rychle znovuoživí a osvěží znavené nohy. Jeho intenzivní vůně sice není každému po chuti, avšak tento specifický „doping" pomohl mnoha zdatným turistům vystoupat - s využitím fixních lan na několika exponovaných místech - až na vrchol Lamsenspitze (2508 m).

Přečtěte si vícezobrazit méně
otevřít interaktivní mapku

Výchozí bod

Maurach u jezera Achensee / Erfurter Hütte (1831 m)

Cílový bod

• Bezbariérové pěší túry
  • Okružní trasa

Obtížnost

středně těžká (červené stezky)

Nadmořská výška

ŘÍJ
LIS
PRO

* Jedná se orientační údaje a doporučení. Prosím vezměte v úvahu vaše osobní schopnosti a aktuální počasí. Neručíme za správnost uvedených informací.

Orlí stezka

Toto je etapa Orlí stezky - nejznámější dálkové turistické trasy v Tyrolsku.

Ke stažení

Popis trasy

Start: Erfurter Hütte

Pokud jste po absolvování předchozí pasáže Orlí stezky přenocovali na chatě Erfurter Hütte, sjeďte lanovkou Rofan do Maurachu. Anebo do této obce u jižního cípu jezera Achensee přicestujte jakýmkoli jiným způsobem a můžete hned vyrazit na osmou etapu orlího putování. Trasa zpočátku zamíří podél jižního, či spíše jihozápadního břehu jezera do Pertisau a dále na začátek zpoplatněné silnice vedoucí do údolí Karwendel (v Pertisau sledujte značení „Karwendeltäler"). Za mýtnou branou se dejte doleva a pokračujte po stezce s ukazateli na horskou farmu Gramaialm v údolí Falzthurntal. Jděte po široké lesní zpevněné cestě stále do kopce až k salaši Falzthurnalm a chatě Alpengasthof Falzthurn, kde si můžete odpočinout a dát si něco k snědku.

Občerstvení: Falzthurnalm

V následujícím úseku pokračujte stále do údolí po mírně stoupající pěšině (pozor, nevyšlápněte do svahu vlevo), kde občas budete muset překonat štěrkové koryto potoka. Brzy dorazíte na velmi příjemnou horskou chatu s farmou Gramaialm (1260 m), jejíž kuchyně je vyhlášená široko daleko. Dále trasa pokračuje po polní cestě stále dál do údolí směrem k chatě Lamsenjochhütte. Držte se vlevo, přejděte další vyschlé koryto potoka, pokračuje podél dna údolí a na rozcestí zvolte směr na Gramai-Hochleger. Poté stezka zamíří přes Gramaier Grund ke strmému svahu na jižním konci údolí, kde se napravo tyčí k obloze nepřehlédnutelný vrchol Lamsenspitze. Zde stezka stoupá do kopce na levé straně a poté přechází přes suťovité stráně do údolí. Závěrečný úsek cesty pokračuje cikcak vzhůru po strmém svahu. Jakmile vyšlápnete do průsmyku, zbývá vám do cíle na chatě Lamsenjochhütte, nad kterou se tyčí mohutná skalní stěna vrcholu Lamsenspitze (1953 m), už jen několik kroků.

Cíl: Lamsenjochhütte

Informace k místu

Příjezd

Hledáte nejkratší cestu do místa vaší dovolené? Využijte náš plánovač cesty autem, vlakem, autobusem nebo dokonce letadlem.

Váš cíl: 08. etapa Orlí stezky: Erfurter Hütte – Pertisau – Lamsenjochhütte (47.441317,11.7635382)

powered by Rome2Rio

Hledat ubytování

Počet cestujících

Turistika v regionu

Ukázat více +

Jak se vám líbí tento článek?

Chcete dostat odpověď? Pak nám prosím napište pomocí kontaktního formuláře.

nahoru

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a těšte se na novinky ze srdce Alp!